فرداشب منتظر پخش «بانوی سردار» نباشید

سریال «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی سعید مرادی، به دلیل پخش بازی فوتبال پرسپولیس تهران و پارس جنوبی جم، پنجشنبه ۳۱ مرداد ماه پخش نمی شود.

اخبار فرهنگ و هنر _ فاز اول این سریال در ۱۲ قسمت تولید شده است و فاز دوم در مرحله نگارش است. با اتمام فیلمنامه، تصویربرداری فاز دوم آغاز خواهد شد.

«بانوی سردار» به زندگی نخستین بانوی سردار ایرانی در مبارزه با استکبار انگلیس و حکومت مرکزی رضاشاه می‌پردازد.

تربیت فرزندان دلیر وطن پرست شیر علیمردان خان، ایجاد وحدت بین اقوام ترک تباران و لر تباران، تاثیرگذاری بی بی مریم بر قوم بختیاری و استقلال و اتکا به خود از مضامینی است که در این سریال به آن پرداخته شده است. این سریال مجموعه اقتباسی است که نگارش و تحقیق آن دو سال به طول انجامید و درباره زندگی بی بی مریم ملقب به سردار مریم است که عدل و عدالت را بین اقوام گسترش داد و در بین رعایا محبوبیت پیدا کرد و دست خوانین ظالم را کوتاه کرد.

پانته آ سیروس بازیگر اصلی این سریال نقش بی بی مریم را ایفا می‌کند که به دلیل توانمندی‌هایی که در سوار کاری و تیر اندازی دارد، برای این نقش انتخاب شده است. در کنار او حبیب دهقان نسب، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، مهدی میامی، فرزین محدث، محمد فیلی، کاظم هژیرآزاد، صدرالدین حجازی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا مهران، مرتضی زارع، سعیده عرب، علیرضا جاویدفر، بهشاد چنگیزی، سیاوش درخشی، شاپور کلهر، پارسا قربانی، مجید کریمی، علیرضا دیلمی، فاطمه شکری، عسل قرایی در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

عوامل اصلی این مجموعه عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: پرویز شیخ طادی، تهیه کننده و مجری طرح: سعید مرادی، مدیر تصویربرداری: فرخ مجیدی، مدیر صدابرداری: علی عدالت دوست، طراح صحنه و لباس و مدیر هنری: مجید علی، مدیر تولید: رحیم بیابانی، طراح چهره پردازی: داریوش صالحیان، مدیر برنامه ریزی: داریوش جهانگیری، دستیار اول کارگردان: محسن حسن پور، طراح جلوه‌های ویزه میدانی: حمید رسولیان، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، صداگذار: احسان افشاریان، تدوین: مهدی مهرنیا، طراح تیتراژ: دهقان محمدی.