آخرین خبرها از مرکز تولید و فنی سیما/ ۷۰ هزار دقیقه سریال و اثر هنری دوبله شد

مهرداد عظیمی رئیس مرکز تولید و فنی سیما، در نشست خبری خود پیرامون آخرین فعالیت های رسانه ای این مرکز گفت: این مرکز از دو اداره کل فنی و تولید تشکیل شده است که تابستان امسال فعالیت‌های جدیدی را شروع کردند. واحد رپورتاژ اداره فنی ۱۴ واحد سیار دارد که پنج واحد آن به صورت اچ دی و ۹ واحد به صورت اس دی به انعکاس رویداد‌هایی از جمله لیگ برتر فوتبال و دیگر مناسبت‌ها می‌پردازند.

اخبار فرهنگ و هنر _ وی ادامه داد: کار فنی ویژه برنامه‌های مناسبتی ایام محرم و صفر نیز بر عهده واحد رپورتاژ است و دو واحد اچ دی جدید نیز به مرکز اضافه خواهند شد. اداره کل تولید، حمایت و پشتیبانی کار‌های تولیدی را برعهده دارد که برنامه‌هایی از جمله عصر جدید، ستاره ساز و فرمول یک از جمله آن‌ها هستند.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما عنوان کرد: بعد از طی مراحل اداری برخی از کار‌های نمایشی که سفارش شبکه‌های مختلف است، ضبط و تولید می‌شوند. این روز‌ها سریال جشن سربرون و حکایت‌های کمال در دست تولید است.

عظیمی همچنین از دوبله سریال‌های مختلف گفت و درباره آن‌ها توضیح داد: دوبله ۱۲ مجموعه انیمیشن خارجی، ۷ مجموعه سریال، بیش از ۸۰ مستند علمی، ۳۰ فیلم سینمایی خارجی و در مجموع دوبله ۷۰ هزار دقیقه کار در اداره مرکز تولید سیما انجام شده است.