ماجرای دختر شیرازی در «باغ قصرالدشت»

بیتا خارستانی نویسنده نمایش «باغ قصرالدشت» درباره این سریال رادیویی بیان کرد: داستان این نمایش درباره دختری به نام گلاره از یک خانواده سرشناس در شیراز است که به دعوت سرایدار قدیمی شان از ایتالیا به ایران می آید و متوجه می شود باغ پدری شان توسط برادر کوچکش فروخته شده است. همین مساله باعث می شود تلاش کند باغ مورد علاقه پدرش را دوباره پس بگیرد اما با مشکلاتی مواجه می شود.

اخبار فرهنگ و هنر _ وی ادامه داد: وقتی این متن را نوشتم در ذهنم رویا فلاحی را به عنوان بازیگر نقش اصلی (گلاره) در نظر داشتم و جالب این بود که ایوب آقاخانی کارگردان نمایش هم همین شخص را انتخاب کرده است. به نظرم انتخاب درست بازیگران و هدایت آنها در نمایش رادیویی از ویژگی های کارگردانی ایوب آقاخانی است.

خارستانی درباره نگارش نمایش های رادیویی اظهار کرد: فضای رادیو اجازه می دهد تا بتوانید تمامی تخیل خود را به کار بگیرید و همین موجب جذابیت آن می شود که از ویژگی های برتر در رادیو است.

این نویسنده در پایان درباره نگارش این سریال و فضای آن توضیح داد: از آنجایی که شیراز شهر پدری من است، سعی کردم در نوشتن این نمایشنامه به ریشه های فرهنگی شیراز پایبند باشم.

سریال رادیویی «باغ قصرالدشت» در هفت قسمت به نویسندگی بیتا خارستانی نوشته شده و ایوب آقاخانی کارگردانی، اشرف السادات اشرف نژاد تهیه کنندگی، رضا محتشمی صدابرداری و محمدرضا قبادی فر افکتوری آن را بر عهده دارند.

در این نمایش رادیویی رویا فلاحی، صفا آقاجانی، مهدی نمینی مقدم، بهرام سروری نژاد، مهدی طهماسبی، سینا نیکوکار، اسماعیل بختیاری، مسعود زنوزی راد، عبدالعلی کمالی، نورالدین جوادیان، احمد گنجی، علی اصغر دریایی، کرامت رودساز، محمدرضا قلمبر، سیما خوش چشم، نوشین حسن زاده، نگین خواجه نصیر، عباس توفیقی و امیر زنده دلان به ایفای نقش پرداختند.