تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌ها در سینمای جهان/ رقابت فیلم‌های برد پیت و استالونه برای صدر نشینی

هر هفته گزارشی از پرفروش‌ترین‌های فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد.

اخبار فرهنگ و هنر - در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدیدی بود که، فیلم سینمایی «به سوی ستارگان» با بازی برد پیت و «رمبو: آخرین خون» با بازی سیلوستر استالونه از جمله اکران‌های جدید این هفته بودند، اما در رقابت بین این دو فیلم «دانتون اَبی» توانست گوی رقابت را از این دو فیلم برباید. در زیر به آخرین وضعیت فروش فیلم‌ها اشاره شده است:

 

۵) شیادان «Hustlers ۲۰۱۹»

تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌ها در گیشه جهانی/ رقابت فیلم‌های برد پیت و استالونه برای صدر نشینی

فیلم سینمایی شیادان یک درام کمدی و جنایی است که لورن اسکارفیا تهیه کنندپی و کارگردانی آن را انجام داده است. این فیلم با الهام گرفتن از یکی مقاله‌های مجله نیویورک ساخته شده و بازیگرانی از جمله جنیفر لوپز، کانستنس وو، جولیا اتیلز، کِکِه پالمر، لیلی رینهارت و کاردی بی در آن نقش آفرینی می‌کنند.

این فیلم داستان گروهی از زنان به رهبری جنیفر لوپز را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند از مشتری هایشان دزدی کنند. لوپر در کنار ویل فرل تهیه کننده این فیلم نیز هست.

«شایادان» نیز با فروش ۱۷ میلیون دلاری در تعقیب فیلم سینمایی «آن» است و توانست جایگاه پنجم را به خود اختصاص دهد. کمترین میزان افت فروش در میان صدر نشین‌های باکس آفیس با ۴۸ درصد متعلق به این فیلم است.

 

۴) آن:قسمت دوم «IT: Chapte ۲»

تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌ها در گیشه جهانی/ رقابت فیلم‌های برد پیت و استالونه برای صدر نشینی

فیلمی در ژانر فراطبیعی ترسناک است که کارگردانی آن را اندی موشیاتی انجام داده است. این فیلم که توسط کمپانی نیولاین ساخته شده و برادران وارنر نیز انتشار آن را بر عهده دارد، دنباله بر نسخه ۲۰۱۷ این فیلم است. جیمز مک اووی، جسیکا چستین، بیل هیدر، عیسی مصطفی، جیمز رانسون و جی رایان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

خلاصه داستان این فیلم این چنین عنوان شده است که ۲۷ سال از اتفاقات ترسناک سال ۱۹۸۹ می‌گذرد. اعضای باشگاه بازندگان بزرگ شده‌اند و زندگی شخصی و مشکلات خود را دارند. یک تماس تلفنیِ مرموز دوباره آن‌ها را به زادگاه و محل زندگی سابقشان، یعنی شهر دِری بازمی‌گرداند؛ جایی که باشگاه بازندگان دوباره با ترس‌های قدیمیِ خود مواجه می‌شوند و تصمیم می‌گیرند برای نبرد نهایی با دشمن دیرینهٔ خود، یعنی پنی وایز، آماده شوند.

این فیلم که برای دو هفته متوالی بر صدر پرفروش‌ها تکیه زده بود با ورود فیلم‌های جدید سه پله سقوط کرد و با ۱۷ میلیون و ۲۴۵ هزار دلار در رتبه چهارم قرار گرفت. فروش این فیلم در گیشه داخلی به مرز ۱۸۰ میلیون دلار رسیده است.

 

۳) رمبو آخرین خون «Rambo: last blood»

تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌ها در گیشه جهانی/ رقابت فیلم‌های برد پیت و استالونه برای صدر نشینی

این فیلم که با عنوان رمبو ۵ نیز شناخته می‌شود یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر اکشن و هیجان انگیز به کارگردانی آدریانگرونبرگ و نویسندگی سیلوستر استالونه و مت سیرولینک است. در این فیلم که توسط کمپانی لاینزگیت ساخته شده بازیگرانی مثل سیلوستر استالونه، آدریانا بارازا، پاز وگا، یوت منیرال، سرجیو پریس منچتا نقش آفرینی می‌کنند.

داستان فیلم از این قرار است که جان رمبو بیشتر وقت خود را به مزرعه داری می‌پردازد، اما پس از آنکه کارتل‌های مواد مخدر دختر یکی از دوستانش را می‌دزدند او به مکزیک میرود و با یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تبهکاری مبارزه می‌کند.

این فیلم که از سوی منتقدان نقد‌های منفی و امتیازات پایینی دریافت کرده در هفته اول نمایش ۱۹ میلیون دلار فروش داشت و جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. بودجه این فیلم ۵۰ میلیون دلار است و طی هفته‌های آینده به سود نیز خواهد رسید.

 

۲) به سوی ستارگان «Ad Astra»

تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌ها در گیشه جهانی/ رقابت فیلم‌های برد پیت و استالونه برای صدر نشینی

فیلم سینمایی در ژانر حماسی و علمی تخیلی به کارگردانی جیمز گری است و برد پیت نیز در نقش اول آن ایفای نقش می‌کند. این فیلم محصول جدید کمپانی فاکس است که پیش از این با فیلم «مریخی» به موفقیت‌های بزرگی رسیده بود. دده گاردنر، جرمی کلاینر، جیمز گری، رودریگو تیشیرا دیگران بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم داستان فضانوردی به نام روی مکبرید را روایت می‌کند که در جست و جوی پدر گمشده خود به لبه بیرونی منظومه شمسی می‌رود. پدر او ۲۸ سال پیش به نپتون سفر کرده و مکبرید علاوه بر یافتن پدرش راز‌هایی را کشف می‌کند که ماهیت انسان در کهکشان را به چالش می‌کشد.

این فیلم که بر خلاف رمبو توجه منتقدان را به خود جلب کرده است در فاصله کمی از فیلم «آخرین خون» با ۱۹ میلیون و ۲۱۰ هزا دلار از ۳۴۶۰ سالن نمایش، به جایگاه دوم رسید.

۱) دانتون اَبی «Downton Abbey»

تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌ها در گیشه جهانی/ رقابت فیلم‌های برد پیت و استالونه برای صدر نشینی

دانتون ابی یک فیلم در ژانر درام تاریخی به کارگردانی مایکل انگلر است که از سوی کمپانی فوکس پیکچرز منتشر شد. این فیلم ادامه مجموعه‌ای تلویزیونی به همین نام است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ پخش می‌شد. هیو بونه‌ویل، لورا کارمایکل، میشل داکری، جوآن فروگات از جمله بازیگران این فیلم هستند.

داستان فیلم در یک قصر بزرگ در یورک‌شر رخ می‌دهد و در آن، داستان زندگی یک خانواده‎ی اشرافی به نام خاندان کرالی به همراه خدمتکاران شان، در دوران پس از سلطنت ادوارد هفتم و در خلال سلطنت جرج پنجم و پس از آن، روایت می‌شود.

این فیلم در هفته ابتدای اکران ۳۱ میلیون دلار فروش کرد و با اختلاف زیادی دیگر فیلم‌های این هفته را پشت سر گذاشت. بیشترین فروش یک فیلم به نسبت تعداد سالن‌های سینما در اختیار با ۱۰ هزار دلار به این فیلم سینمایی تعلق گرفت.

از بین فیلم‌هایی که هفته آینده در سینمای‌ها اکران خواهند تنها فیلم «جودی» به چشم می‌خورد که آن هم به صورت محدود اکران خواهد شد و رقیبی جدی برای این فیلم‌ها نخواهد بود.