کیهان کلهر جایزه هنرمند برتر سال ۲۰۱۹ را دریافت کرد

کیهان کلهر نوازنده کمانچه عصر روز یکشنبه پنجم آبان جایزه هنرمند برگزیده فستیوال جهانی موسیقی «وومکس - ۲۰۱۹» را در کشور فنلاند دریافت کرد.

اخبار فرهنگ و هنر- مهارت در نوازندگی ساز کمانچه، خلق موسیقی تاثیر گذار و شناساندن موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی به علاقه‌مندان موسیقی در سراسر جهان از مولفه های هیات داوران این دوره از فستیوال جهانی وومکس برای اهدای جایزه هنرمند برگزیده سال ۲۰۱۹ به کیهان کلهر بوده است.

سامانه اینترنتی فستیوال جهانی وومکس در توضیح دلایل اهدای این جایزه جهانی به کیهان کلهر که پس از معرفی جایزه خود را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد، نوشته است: «برای کیهان کلهر، کمانچه صدای اوست. او هنگامی که می نوازد انگار زبانی کامل ایجاد می کند که با سراسر مردم دنیا از گذشته دور تا آینده ارتباط برقرار می کند. کیهان کلهر در طول زندگی حرفه ای خود با بهترین نوازندگان تمام نقاط ایران همکاری و موسیقی اقوام کردستان، خراسان و سایر شهرها را مورد مطالعه قرار داده است.

کیهان کلهر با موزیسین های سایر فرهنگ ها نیز به وسیله زبان موسیقی گفتگو کرده که از آن جمله می توان به شجاعت حسین خان از هند، یویوما و گروه بین المللی جاده ابریشم، اردال ارزنجان از ترکیه، تریو رامبرانت از کشور هلند، تومانی دیاباته از مالی، گروه بروکلین رایدر و کوارتت کرونوس اشاره کرد. او به همه این صداها اجازه می دهد تا صدای او را فراگیر کنند.»

در بخش پایانی مراسم کیهان کلهر و اردال ارزنجان با مدت زمان ۴۵ دقیقه به اجرای برنامه پرداختند که این برنامه با استقبال قابل توجه مخاطبان مواجه شد.