شروع ۱۰۰ میلیون تومانی «سمفونی نهم» در افتتاحیه

فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به کارگردانی «محمدرضا هنرمند» و با بازی حمید فرخ نژاد از چهارشنبه پیش اکران خود را آغاز کرده و تاکنون به فروشی بیش از صد میلیون تومان رسیده است.

اخبار فرهنگ و هنر - این فیلم در حالی با استقبال کم مخاطبان روبرو شده که حمید فرخ نژاد را به عنوان یکی از چهره های پرفروش سینما در خود دارد، در کنار وی محمدرضا فروتن نیز می توانست عاملی برای فروش بیشتر اثر باشد اما این اتفاق میسر نشده است.

فیلم سینمایی «سمفونی نهم» آخرین ساخته محمدرضا هنرمند به تازگی دریافت پروانه نمایش خود را در چرخه اکران آثار سینمایی می‌بیند، این فیلم چهارشنبه هفته گذشته راهی پرده نقره ای شده است. 

محمدرضا هنرمند کارگردان با سابقه سینمای ایران بعد از شانزده سال غیبت و دوری از سینما این بار دهمین اثر سینمایی خود با نام «سمفونی نهم» را راهی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر کرد و امیدوار بود تا تجربه خوبی را به ثبت برساند اما این فیلم چندان برای اهالی رسانه و منتقدین جذاب نبود.

هنرمند آخرین بار در سال ۱۳۸۰ فیلم سینمایی «عزیزم من کوک نیستم» با بازی پرویز پرستویی را راهی سینما‌ها کرد. اتفاقی که در آن سال‌ها به خوبی دیده شد. محمدرضا هنرمند متولد ۱۳۳۲ تهران، فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک مخابرات است.

وی فعالیت هنری را سال ۱۳۴۷ با تأسیس گروه هنری «چاپلین» آغاز کرد و نمایش «حصار در حصار» نخستین تجربه کارگردانی اوست. از دیگر فعالیت‌های جنبی هنرمند تأسیس دفتر تولید «مهاب فیلم» در سال ۱۳۶۸ است.

سمفونی نهم آخرین ساخته محمدرضا هنرمند که در بخش رقابتی سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و موفقیت چندانی را در بخش جوایز نیز از آن خود نکرد، حال باید دید این فیلم سینمایی در گیشه با چه واکنشی از سوی مخاطبان روبرو می شود. 

سمفونی نهم، داستانی فانتزى - مفهومى - عاشقانه را در گذرگاهی تاریخی روایت مى‌کند و با انتشار تصاویر و اطلاعات بیشتر از این فیلم، این کارگردان چگونگی نواختن "سمفونی نهم‌"اش را توضیح خواهد داد. به این ترتیب، آخرین نُت‌های فنی فیلم سمفونی نهم، در حال نواخته‌شدن هستند و اجرای اصلی در ایام جشنواره خواهد بود.