پخش فصل دوم «نون. خ» در رمضان ۹۹

همزمان با آغاز هفته وحدت و در آستانه میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)، در مراسمی تفاهم نامه همکاری برای تولید فصل دوم سریال «نون .خ» به امضای مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه رسید.

اخبار فرهنگ و هنر- مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما در این مراسم با بیان اینکه در نوروز ۹۸ خیلی خوب توانستیم رسوم و آداب مردم خونگرم کرد را در سریال «نون. خ» به تصویر بکشیم، گفت: شاید در برنامه‌های مختلف تلویزیون تصاویر خوبی از مردم کرد نشین نمایش داده شده باشد، اما هیچ برنامه‌ای مانند سریال «نون. خ» نتوانست به خوبی هویت هموطنان کرد را بازنمایی کند.

وی با بیان اینکه سریال «نون. خ» در نوروز ۹۸ بیشترین بیننده را به خود اختصاص داد، گفت: همین رضایتمندی ما را برای تولید فصل دوم آن مشتاق کرد و امیدواریم فصل دوم از لحاظ کیفی و محتوایی جذاب‌تر باشد.

مدیر شبکه یک با اشاره به اینکه تاکنون چندکشور همسایه پیشنهاد خرید حق پخش سریال «نون. خ» را داشتند، افزود: جالب است که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی هم این سریال جزو پر بیننده‌ترین سریال‌ها بوده است.

زین العابدین با ابراز خوشحالی از اینکه قرار است فصل دوم این سریال با حمایت استاندار فرهنگ دوست کرمانشاه تولید شود، گفت: امیدواریم تولید این سریال بتواند به بازنمایی ظرفیت‌های جهانی استان کرمانشاه در ابعاد مختلف کمک کند.

در ادامه مهدی فرجی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون. خ» با اعلام اینکه ما از چهار ماه قبل وارد مرحله پیش تولید فصل دوم شده ایم و به همراه تیم تولید، لوکیشن‌های مورد نظر هم انتخاب شده است، گفت: بهره مندی بیشتر از بازیگران بومی و ظرفیت‌های استان در سری دوم «نون. خ» افزایش یافته و ما در این فصل بیش از دو برابر از هموطنان کردزبان بهره خواهیم برد.

وی با اعلام اینکه براساس پیش بینی‌ها، تا دو هفته آینده کار فیلمبرداری آغاز می‌شود، درخصوص زمان پخش این سریال گفت: این سریال در بهترین زمان یعنی ماه مبارک رمضان سال ۹۹ پخش خواهد شد و امیدوارم در ۲۵ شبی که این مجموعه روی آنتن می‌رود، بتوانیم حق مطلب را ادا و رضایت مخاطبان را جلب کنیم.

استاندار کرمانشاه هم در ادامه این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: سازمان صداوسیما در زلزله اخیر در پیگیری حل مشکلات مردم کمک شایانی کرد و موجب تسریع در حل امور شد و برگزاری جشنواره پویانمایی نیز حال مردم مصیبت زده را بهتر کرد که اینجا لازم است از دکتر علی عسکری قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

وی با ابراز رضایت از امضای توافق نامه همکاری تولید فصل دوم سریال فاخر «نون خ» گفت: این سریال در معرفی آداب مردم کردزبان به جهانیان می‌تواند کمک شایانی کند.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه ما در دولت در تلاشیم تا اورامانات را ثبت جهانی کنیم، گفت: فصل دوم «نون خ» هم قرار است در این منطقه فیلمبرداری شود و ما امیدواریم این سریال بتواند به تسریع ثبت جهانی آن کمک کند.

استاندار کرمانشاه از میزبانی استان کرمانشاه از کنفرانس بین الملل گردشگری روستایی ۲۰۲۰ در سال ۹۹ با حضور کشور‌های مختلف جهان هم خبر داد و افزود: سریال «نون. خ» در معرفی استان ما و مردم خونگرم کرد موثر و مفید است.