2 انتصاب جدید در صدا و سیما

معاونت سیما دستخوش تغییرات جدید قرار گرفته و طبق گفته‌های یک منبع آگاه به تازگی  حکمی در دو بخش زیرمجموعه این معاونت صادر شده است که طبق تغییرات صورت گرفته  حسین کرمی به عنوان قائم مقام سیما و جواد رمضان نژاد به عنوان رییس مرکز سیما فیلم منصوب شده‌اند.

اخبار فرهنگ و هنر - علی اصغر پورمحمدی و رضا پورحسین مشاور معاونت سیما را برعهده دارند.

در حکم معاون سیما خطاب به رئیس مرکز سیمافیلم تاکید شده است:

ـ تدوین طرح تحول سریال سازی و نقشه تولیدات نمایشی از دو منظر محتوا و ساختار تبیین شود تا آثار این حوزه، علی رغم گوناگونی مضمون، گونه، لحن و ساختار، بر مدار سیاستی یکپارچه و برنامه‌ای منسجم سامان یابند.

ـ با مدیریت دقیق داشته ها، آثار در مرحله ساخت و متون در دست نگارش را با طرح جامع نمایشی تطبیق دهید و به یاری غنی سازی محتوایی، نظارت مستمر و بازبینی باریک بینانه، در ارتقای کیفی تولیدات، غنا بخشیدن به محتوای متون و به حداقل رساندن لغزش‌های احتمالی کوشا باشید.

ـ با عنایت به ظرفیت قابل ملاحظه کشور ما در امر نمایش، انتظار می‌رود تولیدات استراتژیک با تراز کیفی بالا را به جریانی مستمر در مسیر ساخت و پخش بدل سازید و در کنار تامین نیاز داخل، به تولیدات منطقه‌ای و پخش فرامرزی نیز اندیشه کنید.

ـ شورای فیلم نامه زیر نظر و با هدایت و راهبری جنابعالی، مجمعی خردورز برای بررسی ژرف‌تر و عمق بخشی به فیلم نامه‌ها است. از شما انتظار می‌رود با جدیت در استمرار و غنا بخشیدن به این قسم جلسات اندیشه ورز بکوشید و توأمان هم نیاز آنتن و هم کیفیت متون را در نظر بگیرید.

ـ ضمن پاسداشت مرجعیت رسانه، رسالت کنونی شما انتقال معارف و مقاصد انقلاب اسلامی است. نگرش استعلایی که کرانه‌های آن در دست نوشته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی خطاب به تولیدگران عرصه نمایش تشریح شد. آثار نمایشی ما برای دست یازیدن به چنان افق والایی باید در هر چهار ساحت انتخاب مضمون، پرداخت فیلم نامه، اجرای متن و گزینش نیروی انسانی، عمیقا انقلابی باشند. مقاومت در برابر فرهنگ مهاجم بیگانه و باور به کارآمدی نیرو‌های داخلی و کارایی سیاست‌های فرهنگی کشور، تنها نسخه شفابخش ما در بحبوحه جدال نرم است.

در ادامه این حکم آمده است: از جنابعالی انتظار می‌رود با عنایت به کلمات کلیدی بیانیه دوران ساز گام دوم، برای کشف، شناسایی و رشد نیرو‌های جوان انقلابی در هر سه حوزه معناساز (نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی) برنامه‌ای مدون و منسجم داشته باشید.

همچنین، نظارت بر حسن اجرای ماموریت‌ها و وظایف در شبکه‌ها و مراکز و طراحی و اجرای نظام ارزیابی مدیران ارشد و میانی معاونت سیما؛ کمک به تدوین طرح تحول سیما و برنامه ریزی سالانه و پنج سالانه سیما و پیگیری و تقویت طرح ساماندهی برنامه‌های زنده از جمله مواردی است که در حکم معاون سیما برای حسین کرمی بر آن تاکید شده است.

از دیگر تاکیدات دکتر میرباقری خطاب به حسین کرمی می‌توان پیگیری و اجرای طرح ساماندهی مجریان و کارشناسان در معاونت سیما؛ برنامه‌ریزی برای توسعه و آموزش فنی و تولیدی شبکه‌های سیما؛ شناسایی، تقویت و پشتیبانی از حضور مدیران حرفه ای، جوان و انقلاب در سیما؛ توسعه روابط و تعامل سیما با نهاد‌ها و موسسات خارج سازمان و تقویت و ساماندهی شورای فیلم نامه سیمافیلم و نظارت هدفمند بر جریان تأمین برنامه‌های خارجی را برشمرد.

یادآور می‌شود حسین کرمی پیش از این رئیس مرکز سیمافیلم بوده است.