افتخار آفرینی های ادامه دار انیمیشن‌ «یخ زده ۲»

انیمیشن جدید کمپانی دیزنی به نام « یخ زده » به همراه «لینک گمشده» در هر کدام با هشت نامزدی در چهل و هفتمین دوره جوایز آنی برای دریافت جایزه بهترین انیمیشن رقابت می‌کنند.

اخبار فرهنگ و هنر - در این بین انیمیشن جدید دریم ورکز «چگونه اژد‌های خود را آموزش دهید: دنیای پنهان»، «کلاوس» از نتفلیکس و «داستان اسباب بازی ۴» از کمپانی پیکسار هم از دیگر مدعیان این جوایز مختص به انیمیشن‌ها هستند که در ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) برگزار خواهد شد.

در بین استودیو‌ها نیز، DWA با حضور در ۱۸ بخش بیشترین نامزدی را کسب کرد و دیزنی نیز با ۱۶ نامزدی به دنبال اوست. اما پروژه‌های نتفلیکس در مجموع ۳۹ نامزدی از سوی این جشنواره کسب کرده اند. علاوه بر انیمیشن «کلاوس» با ۷ نامزدی، «بدنم را گم کرده ام» نیز در ۶ بخش نامزد شده بود. این کمپانی با پروژه‌های انیمیشنی دیگری مثل «عشق، مرگ و ربات ها»، «کارمن سندیگو»، «داستان آرکادیا» و «مرد اولترا» در این جوایز نامزد شده است.

«یخ زده ۲» علاوه بر نامزدی بهترین فیلم در بخش‌هایی مثل بهترین کارگردانی، بهترین نویسندگی، دوبله، طراحی شخصیت و چند بخش دیگر نامزد شده است.

گفتنی است این انیمیشن که در سال ۲۰۱۴ جایزه اسکار بهترین انیمیشن را دریافت کرده بود تا قبل از لایو اکشن «شیرشاه» به عنوان پرفروش ترین فیلم انیمیشنی تاریخ شناخته می شود.

برگزیدگان چهل و هفتمین دوره جوایز سالانه آنی ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ (۶ بهمن) معرفی می‌شوند.