پروژه‌ای ضدتلویزیونی فردوسی‌پور که مخاطبان رسانه ملی را چند برابر کرد!

عادل فردوسی پور مجری برنامه نود که چند ماهی است پس از حاشیه سازی های فراوان از روند اجرای این برنامه کنار گذاشته شد و به دنبال آن برنامه نیز متوقف شد، در شبکه ورزش تنها به تهیه کنندگی برنامه ورزشی «فوتبال 120» می پرداخت.

اخبار چهره ها - حالا پس از گذشت حدود 9 ماه از تعطیلی برنامه نود، به بهانه دیدار حساس بین دو تیم فوتبال رئال مادرید و بارسلونا دست به ساخت یک برنامه ورزشی مشابه نود در بستر شبکه های اینترنتی که پژمان جمشیدی بازیکن اسبق فوتبال و بازیگر سینما و تلویزیون اجرای آن را بر عهده دارد.

از شب گذشته که این برنامه منتشر شد، اتفاقات قابل توجهی را رقم زد؛ از حضور مهمانان این برنامه تا استنآپ کمدی ژوله و شوخی های گاه و بیگاه پژمان جمشیدی، همه و همه ذهن و فکر مخاطب را به سمتی سوق می دهد که نمی توان به راحتی از آن گذشت.

مهمانان برنامه افرادی هستند که مدت ها است زاویه داشتن خود را با تلویزیون اعلام کرده اند و به صراحت گفته اند که با تلویزیون کار نمی کنند یا به تلویزیون نمی روند.

علی دایی که سال هاست پا به تلویزیون نمی گذارد و دعوت رسانه ملی را نمی پذیرد، امیرمهدی ژوله مدت هاست در تلویزیون کار نمی کند و بیشتر در فضای مجازی است و وریا غفوری بازیکن استقلال که چند روز قبل حاشیه ساز شد و به خبرنگار صداوسیما که می خواست با او مصاحبه کند گفت با تلویزیون مصاحبه نمی کند و از او خواست دوربینش را خاموش کند.

عادل فردوسی پور که مشابه همین برنامه را در تلویزیون به اسم "فوتبال 120" دارد و تمام این کارها را در آن انجام می دهد و محدودیتی برای قراردادن آیتمی در این برنامه ندارد، با تکرار همان قالب ها و بدون هیچ خلاقیتی حالا دست به ساخت این برنامه اینترنتی زده است.

سئوال اینجاست که چرا باید چنین برنامه ای را در بستر فضای مجازی بسازد و از افرادی در آن دعوت کند که با تلویزیون زاویه دارند؟ آیا عادل می خواهد به تلویزیون دهن کجی کند؟  

بعد از تلاش های نافرجام بی بی سی فارسی، من و تو، ایران اینترنشنال و ... که می خواستند پروژه رقیب سازی برای تلویزیون را رقم بزنند، ساختن برنامه  با توجه به حاشیه هایی فوق الذکر، قابل تامل است.

پدیده دوقطبی سازی میان مخاطب و رسانه ملی در حالی دارد به یک تهدید نرم تبدیل می شود که باید برای آن تمهیداتی اندیشید.

این گونه برنامه سازی ها  با توجه به اقداماتی که اخیرا برخی از سلبریتی ها علیه رسانه ملی انجام دادند بی گمان نمی تواند بدون هیچ پشت پرده ای باشد و حتما دست هایی در کار است که با بزرگ نمایی کسانی که با رسانه ملی چهره شده اند، برای تلویزیون رقیب سازی کنند.

البته به نظر می رسد با همه تلاش های برخی جریان های سیاسی رسانه ملی بیننده خود را دارد و با همه تخریب هایی که برخی سلبریتی ها  در پیش گرفته اند جایگاه تلویزیون در میان مردم نه تنها افول نکرده بلکه برخی از برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران بسیار پرمخاطب بوده و حتی رکورد پیامکی برنامه نود را بارها شکسته اند. برنامه عصر جدید یکی از همین موارد بود که نشان داد تخریب تلویزیون پروژه نخ نما شده و شکست خورده یک جریان سیاسی است.