طنین موسیقی شهرداد روحانی در تالار وحدت

مدتی بود که شهرداد روحانی از ارکستر سمفونیک فاصله گرفته بود. آخرین برنامه روحانی با ارکستر سمفونیک به اجرای قطعات مشهور سینمای جهان بر می‌گردد.

اخبار فرهنگ و هنر - در این اجرا روحانی دو نوازنده نوجوان را به ارکستر سمفونیک اضافه و به حاضران در سالن معرفی کرد. اتفاقی که پیش از این هم افتاده بود. روحانی چندی پیش نوازنده ۱۰ ساله پیانو را در ارکستر سمفونیک تهران به کار گرفته بود.

از دیگر نکات این اجرا حضور مهمانان خارجی در آن بود.

اجرای ۴ و ۵ دی ماه ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت شامل اجرای چهار قطعه مشهور بود. اجرا از ساعت ۲۱:۳۰ با قطعه «danse sacred‌ای dance profane for and string» اثر Claude debussy آغاز شد. ساخت این اثر به سال ۱۹۰۴ میلادی بر می‌گردد. نوع سازبندی و تنظیم اثر نشان می‌دهد، قطعه کلاسیک و قدمتی طولانی دارد.

دومین قطعه اجرا شده در کنسرت قطعه طولانی «daphnis et Chloe Suite ۲» بود. این قطعه اثر Maurice Ravel است. در اجرای دو قطعه قبلی دو نوازنده ۱۵ و ۱۶ ساله هارپ بیش از دیگر نوازندگان ارکستر مورد توجه قرار داشتند.

در ادامه و پس از وقت استراحت، شهرداد روحانی مجدد روی صحنه آمد و ابتدا به مهمانان خارجی حاضر در سالن خیر مقدم گفت.

روحانی در ادامه گفت: حمایت شما مردم عزیز از ارکستر سمفونیک تهران و حضورتان در کنسرت باعث دلگرمی ما می‌شود. از طرف خودم و ارکستر، کریسمس را به هموطنان مسیحی تبریک می‌گویم. اعضای ارکستر که امشب شاهد هنرنمایی آنها هستید جزو بهترین‌های نوازندگی در ایران هستند. من به همه شما افتخار می‌کنم. می‌دانم شما با من موافق هستید که باید از این نوازندگان حمایت شود. از وقتی من به ارکستر سمفونیک آمدم سیاستم معرفی نوازندگان مستعد است. امشب شاهد هنرنمایی دو نوازنده نوجوان هارپ هستیم. یکی از این دو هفته آینده رسیتال دارند. شاید به یاد داشته باشید، چند وقت پیش ارکستر سمفونیک سولیست گیتار که یک نوجوان ده ساله بود را معرفی کرد. این معرفی سیاست ماست که آن را ادامه می‌دهیم.

روحانی در ادامه گفت: اثر بعدی قطعه‌ای از پرکوفیف است. این قطعه برای اجرای صحنه نوشته شده است و ما از سوئیت شماره دو قطعه «Romeo and juliet» بخش‌هایی را اجرا می‌کنیم. «Romeo and juliet» قطعه محبوب حاضران در سال بود.

پایان بخش کنسرت زمستانه ارکستر سمفونیک تهران قطعه «firebird» بود. اثری قدیمی که در سال ۱۹۱۹ ساخته شده بود. این قطعه با تنوع در اجرا و به کارگیری ساز‌ها همراه بود.