اجرای متفاوت‌ترین نمایش در «مدرسه پینوکیو»

سیما خضرآبادی بازیگر نمایش «مدرسه پینوکیو» درباره این نمایش، گفت: نمایش «مدرسه پینوکیو» به دلیل فرم و شخصیت پردازی‌های نمایشنامه، شاید متفاوت‌ترین نمایشی است که به اجرا می‌ رود. این نمایش مخاطب خود را وادار می‌کند تا بخش‌هایی از قصه را تصور کنند و با تصویر سازی با ما همراه شوند. تعاملی بودن این نمایش یکی از ویژگی‌های آن است که تماشاگر را به کنش ذهنی وا می‌دارد که از نظر من نکته‌ای جذاب است.

اخبار فرهنگ و هنر - خضرآبادی با اشاره به اینکه نمایش « مدرسه پینوکیو » اولین تجربه من در صحنه تئاتر به شمار می‌رود، بیان کرد: این تجربه بسیار دلپذیر، اما سخت است که من را با چالش‌های جدیدی در بازیگری روبه رو کرد. با توجه به شرایط موجود من فقط یک روز زمان داشتم تا خودم را به گروه نمایش برسانم و بدون تمرین با گروه روی صحنه رفتم که بسیار تصمیم سختی بود.

وی افزود: با توجه به شناخت و اعتمادی که به کارگردان نمایش داشتم؛ این ریسک را قبول کردم و با دوستان خود در نمایش «مدرسه پینوکیو» همراه شدم. نمایش «مدرسه پینوکیو» یک نمایش متفاوت است که روایت انسان‌های مختلف را درباره موضوع خاص به صورت مونولوگ می‌بینیم و می‌شنویم.

خضرآبادی با اشاره به فرم نمایش گفت: نمایش «مدرسه پینوکیو» از لحاظ فرم این موضوع را به مخاطب منتقل می‌کند که بدون جزئیاتی که با چشم دیده می‌شود می‌توان آن را به خوبی تصور کرد و تصویر دلخواهی را که می‌خواهیم درباره آن واقعه در ذهن خود بسازیم. نمایش «مدرسه پینوکیو» به مخاطب این مفهوم را هدیه می‌دهد که با وجود شرایط سخت زندگی، انسان‌ها می‌توانند هرطور که دوست دارند زندگی کنند و به قولی در زندگی دیگران دخالت نکنیم.

او ادامه داد: تجربه این نمایش برای من لذت بخش بوده و هر روز در حال یادگیری هستم. همزمان با اجرای نمایش «مدرسه پینوکیو» در تمرین یک نمایش دیگر هم هستم که به زودی اعلام خواهد شد.

سیما خضرآبادی درباره حواشی نمایش «مدرسه پینوکیو» اظهار کرد: من ترجیح می‌دهم درباره حواشی صحبت نکنم، زیرا قبل از اضافه شدن من به گروه این اتفاق‌ها رخ داده و از جزئیات آن آگاهی ندارم. من به تئاتر علاقه داشتم و دوست دارم آن را تجربه کنم و از بازی روی صحنه لذت می‌برم، با توجه به مونولوگ بودن نمایش «مدرسه پینوکیو» و زمان کمی که در اختیار داشتم، برای من یک چالش بسیار جذاب بود.

بازیگر نمایش «مدرسه پینوکیو» درباره وضعیت تئاتر گفت: با ورود بخش خصوصی به تئاتر، نمایش‌ها از نظر فروش و مخاطب رشد خوبی داشته اند، افتتاح و راه اندازی تماشاخانه‌های متعدد در تهران سبب شده نمایش‌های متفاوتی برای سلیقه‌های مختلف روی صحنه برود که همین موضوع در جذب مخاطب برای تئاتر تاثیر مثبتی داشته است البته اوضاع معیشتی و اقتصاد بر وضعیت تئاتر تاثیرگذار است که امیدوارم این مشکل حل شود.

در خلاصه نمایش آمده است: الان چیز زیادی از اون مجموعه رخداد‌ها یادم نیست، اما بهش می‌گفتن مدرسه پینوکیو!

گفتنی است نمایش «مدرسه پینوکیو» به کارگردانی آرش سنجابی  و با بازی بابک صحرایی، نورا هاشمی، علیرضا میرزا محمدعلی، رازیما میرزایی، مهسا باقری، فاطیما درستکار، اتابک نادری، سیما خضر آبادی، سوزان صفانیا، فریبرز گلبن تا تاریخ ۲۰ دی ماه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ در عمارت نوفل لوشاتو به اجرا می‌پردازد.