بزرگمردی که نسل اول انقلاب را تربیت کرد

عباس رحمانیان  درباره مستند «بچه‌های عباس» خود در دهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» اظهار کرد: مستند بازسازی «بچه‌های عباس» روایتی از بزرگ‌مردی است که زندگی خود را وقف تربیت و شکوفایی جوانان نسل اول انقلاب می‌کند.

اخبار فرهنگ و هنر - کارگردان فیلم مستند «بچه‌های عباس» با بیان اینکه مستند در تلاش است تا الگوی موفق کار تشکیلاتی و جهادی را نشان دهد، افزود: مدت‌زمان ساخت این مستند از مراحل پیش‌تولید تا خروجی نهایی ۶ ماه طول کشیده است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش داشته تا اثر کار تشکیلاتی را نشان دهد، گفت: پیام اصلی مستند «بچه‌های عباس» نشان دادن به ثمر نشستن موفقیت در انجام کار تشکیلاتی و تربیتی روی قشر جوان است.

رحمانیان با اشاره به ظرفیت کم‌نظیر جشنواره فیلم «عمار» در نشان دادن آثار فیلمسازان و مستندسازان، افزود: جشنواره «عمار» به دلیل دارا بودن شبکه قوی و مطمئن اکران مردمی فرصت خوبی برای تمامی مستندسازانی است که بتوانند آثار خود را به سمع و نظر مخاطبان برسانند.

این مستندساز با اشاره به خلأ ارزش‌نگاری در فضای مستندسازی کشور، بیان کرد: جشنواره «عمار» فضای کشور را به سمت کارهای ارزشی و انقلابی می‌کشد که این‌یک اتفاق مثبت برای جامعه می‌تواند قلمداد شود.

وی با بیان اینکه در جشنواره سال گذشته فیلم «عمار» توانسته برای اولین بار با مستند «شیدایی» در بخش ملت قهرمان حاضر شود، گفت: مستند شیدایی توانست به جمع ۶ اثر برگزیده در بخش ملت قهرمان راه پیدا کند ولی حائز مقام نشد.

رحمانیان با بیان اینکه علیرغم ناکامی در برگزیده شدن جشنواره سال گذشته «عمار»، اکران‌های مردمی بخش «عمار» بهانه‌ای شده تا بازهم مستند بسازد و به جشنواره ارسال کند، تصریح کرد: اکران عمومی و مردمی «عمار» موجب می‌شود تا امیدوار و برای سال‌های آینده نیز به فکر مستندهای ارزشی بیشتری باشم، از این‌ رو قطعاً در سال‌های آینده نیز در جشنواره شرکت خواهم کرد.

این مستندساز در پایان با اشاره به هزینه‌های خود در ساخت این اثر ارزشی بیان کرد: در ساخت مستند بازسازی « بچه‌های عباس » سعی شده تا آنجا که ممکن است از هزینه‌ها کم کنیم اما با تمام تلاش‌ها نهایتاً ۱۴ میلیون تومان برای آن هزینه کرده‌ام.