اعتراض در ساعات پایانی شب نخست جشنواره فیلم فجر/ عکس

نخستین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه دیروز با اکران سه فیلم سینمایی سه کام حبس، قصیده گاو سفید و عامه پسند به کار خود پایان داد. 

اخبار فرهنگ و هنر - آثاری که در نخستین روز از جشنواره فیلم فجر نتوانستند رضایت اهالی رسانه را به دست بیاورند و در اکثر موارد با نقد منفی اهالی رسانه و منتقدین روبرو شدند، حال جشنواره به روز دوم خود رسیده و باید دید آیا آثار روز دوم می‌توانند شور و هیجان را به کاخ جشنواره باز گرداند یا خیر.

روز نخست جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هشتم کم حاشیه نداشت، از عدم برگزاری مراسم فرش قرمز و فوتوکال که هر ساله در برج میلاد و پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شد تا مشکل همیشگی اینترنت در روز نخست جشنواره که به نوعی عادت تبدیل شده است.

شاید دیگر حاشیه مهم روز نخست جشنواره را می‌توان به عدم آمادگس سالن نشست در اولین سانس این دوره از جشنواره می‌توان رابط داد، اتفاقی که از همان ساعات ابتدایی آغاز شده بود و کارکنان این محل با سرعت در حال آماده سازی محیط بیرونی و درونی پردیس ملت برای رساندن به نخستین روز جشنواره بودند.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/11/13/2459454_827.jpg

سالن مخصوص اسکان خبرنگاران نیز نسبت به سال گذشته با محدودیت بیشتری روبرو بود، علاوه بر نبود اینترنت در روز نخست، تعداد سیستم های کامپیوتری به هیچ عنوان برآورده کننده بخش حتی کوچکی از نیاز خبرنگاران نبود. 

البته در این میان سالن نشست خبری فیلم های سینمایی این دوره از جشنواره فیلم فجر نسبت به گذشته تغییرات بسیار ویژه ای داشته و به نوعی مهمترین و شاید تنها نقطه قوت این دوره از برگزاری جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت طی روز نخست است. 

از دیگر نکات قابل تامل در قبال ساعات آغازین جشنواره فیلم فجر باید به عدم امکان برقراری ارتباط بین اهالی رسانه و هنرمندان اشاره کرد، به نوعی که هنرمندان از دربی جدا وارد سالن نشست شده و بدون هیچ گونه ارتباطی با اهالی رسانه از سالن نشست خارج می شوند.

البته حاشیه نشست جشنواره فیلم فجر تنها به اینجا ختم نشد و در نخستین روز این جشنواره بار دیگر مشکلات فراوانی از قبیل خوانش غلط اکثریت سوالات از سوی مجری برنامه نشست به وجود آمد، از طرفی در نشست آخر نیز اهالی خبر از برخورد کارگردان با خود ناراضی بوده و اکثراً با ناراحتی سالن نشست را ترک کردند.