«اپرای ۹۰» روی صحنه نوفل لوشاتو

نمایش «اپرای ۹۰» تازه‌ترین نمایش عباس عبدالله زاده نویسنده و کارگردان تئاتر است که از ۲۲ بهمن ماه به مدت یک ماه در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو به صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی، اقتباسی از نمایشنامه «اپرای سه پولی» برتولد برشت است که عبدالله‌زاده علاوه بر حفظ فضای روایی آثار این نویسنده، قرائتی ایرانی نیز از این اثر کمدی موزیکال داشته است.

اخبار فرهنگ و هنر - این نمایشنامه توسط درام‌نویس آلمانی، الیزابت هاوپتمن و بر اساس ترجمه‌ای از اپرای باله جان گی به نام «اپرای گدایان» توسط برشت روی صحنه رفته است و از جمله آثار موفق و شناخته شده وی به حساب می‌آید.

موسیقی این نمایش به صورت زنده و تلفیقی نواخته می‌شود و داستان آن درباره رییس کمپانی دزدهاست که دختر رییس کمپانی گداها را می دزدد و می‌خواهد او را در فروشگاه الکس فرگوسن به عقد خود در بیاورد. به این ترتیب نزاعی بین کمپانی دزدها و کمپانی گداها در می‌گیرد که لحظات مفرحی را رقم می‌زند.

تینو صالحی، سروش طاهری، محسن زرآبادی، سولماز غنی ، سارا محمدی، پریوش جاوید، شقایق مهاجر، احمدرضا محمدی و… بازیگران این اثر نمایشی هستند که به تهیه‌کنندگی ایرج نیکپور در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه خواهد رفت.