کتابی که شخصیت واقعی سردار دل‌ها را روایت می‌کند/ عکس

توقیر کهرل گردآورنده کتاب «از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها»، درباره این اثر،گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی متوجه شدیم ضرورت ایجاد می‌کند که مردم پاکستان بالاخص اردو زبانان این شهید بزرگوار را بیشتر بشناسند؛ پس تصمیم گرفتیم بخشی از حقی را که سپهبد شهید سلیمانی بر گردنمان دارد، در وهله اول با تدوین یک کتاب ادا کنیم.

اخبار فرهنگ و هنر - او افزود: هدف ما از تدوین کتاب «از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها» این است که به پروپاگاندایی که رسانه‌های غربی و عربی در پاکستان راه‌اندازی کرده بودند، پاسخ دهیم و بگوییم سپهبد شهید قاسم سلیمانی فراتر از یک شخصیت حزبی، مذهبی و فرقه‌ای بود. این شهید بزرگوار شخصیتی بود که امپریالیسم، استعمار و استکبار آمریکایی را در منطقه خاورمیانه به چالش کشید و جلوی آن‌ ایستاد.

 

کتابی که شخصیت واقعی سردار دل‌ها را روایت می‌کند

گردآورنده کتاب « از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها » اظهار کرد: قاسم سلیمانی فراتر از مذهب، فرقه، دین و قومیت به داد مظلومان رسید. تلاش شده در کتاب «از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها» از منظر مقاله‌نویسان مهم پاکستان، مفتیان اهل تسنن و علمای شیعه به شخصیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخته شود. پس با این افراد تماس گرفتیم و از آن‌ها خواستیم که نظراتشان درباره سپهبد شهید قاسم سلیمانی را ارائه کنند. در بخشی از کتاب علمای اهل تسنن و اهل تشیع، روزنامه‌نگاران و اساتید دانشگاه در قالب مضامین و مقاله‌های مستقل به شخصیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداختند.

او بیان کرد: بخش دیگر کتاب «از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها» خاطره‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی را ذکر می‌کند. این خاطرات برگرفته از کتاب‌هایی است که به زبان فارسی درباره این شهید بزرگوار نوشته شده‌اند. بخش دیگری از خاطرات از زبان افراد سرشناس پاکستان که با سپهبد شهید قاسم سلیمانی در ارتباط بودند، روایت شده است.

کتابی که شخصیت واقعی سردار دل‌ها را روایت می‌کند

 

گردآورنده کتاب «از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها» افزود: تحلیل‌ وضعیت منطقه خاورمیانه پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز در بخش دیگری از کتاب «از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها» آورده شده‌اند. این تحلیل‌های سیاسی به شهادت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برمی‌گردند.

توقیر کهرل اعلام کرد: برخی از شاعران پاکستانی و اردوزبان پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی اشعاری را درباره شخصیت او سروده‌اند که ما آن‌ها را در بخشی از کتاب «از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها» آورده‌ایم. بخشی از این کتاب هم زندگینامه سپهبد شهید قاسم سلیمانی را روایت می‌کند.

او درباره پیام اصلی این کتاب گفت: پیام کتاب «از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها» برای مخاطبان این است که سپهبد شهید قاسم سلیمانی، شخصیت والایی بود که برای آرمان‌های مردم مظلوم منطقه خاور میانه همیشه در صحنه بوده است. سردار قاسم سلیمانی علاوه بر ایستادگی در برابر استبداد و استکبار آمریکایی و صهیونیستی، جایگاه ویژه‌ای در بین اهل تسنن منطقه خاورمیانه داشت و نه تنها مدافع حرم ائمه شیعیان بلکه محافظ و مدافع مقدسات تمام مذاهب بود. زمانی که داعش قصد تخریب این مقدسات را داشت سردار قاسم سلیمانی جلوی کار آن‌ها را گرفت.

گردآورنده کتاب «از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها» در پایان بیان کرد: ما در روند گردآوری و تدوین کتاب «از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها» با مشکلاتی، چون کمبود منابع مواجه بودیم. با این حال، قرار است بخش‌هایی از کتاب «از گمنامی تا حکمرانی بر دل‌ها» به زبان اردو در یکی از نشریات هندوستان چاپ شود.