گریه مهران مدیری در هنگام تماشای این فیلم

«درخت گردو»، تازه‌ترین فیلم سینمایی محمدحسین مهدویان ، امروز (سه‌شنبه ۱۵ بهمن) در سانس دوم سینما رسانهِ جشنواره فیلم فجر، به نمایش درآمد.

اخبار چهره ها - مهران مدیری ، بازیگر این فیلم، از حاضران این نشست خبری بود که در آغاز سخنان خود گفت: «دو شب است که نخوابیده‌ام، الان در سالن نمایش فیلم هم گریه کردم، برای همین خیلی خوشگل نیستم و فکر نکنید قیافه گرفته‌ و عینک زده‌ام.»

او در ادامه، درباره بازی‌اش در «درخت گردو» گفت: «من در این اتفاق خودم بودم و برای همین دوست داشتم در این فیلم بازی کنم. در دوران سربازی، ما بانه بودیم و وقتی سردشت بمباران شیمیایی شد، به آن‌جا اعزام شدیم و بخش بزرگی از این صحنه‌ها را دیدم و از طرف دیگر با آقای مهدویان و معادی دوستی داشتم و علاقه‌مند بودم بخشی از این کار را به عهده بگیرم.»

مدیری در ادامه تاکید کرد: «مهم‌تر از همه، این‌که من عاشق مردم کرد هستم، سال‌ها با این مردم در زمان جنگ زندگی کردم و دوستان کرد بسیاری دارم. معتقدم کردها بسیار شریف، باسواد، اهل کتاب و دوست‌داشتنی و بسیار آدم حسابی هستند. آنان شگفت‌انگیز هستند و برای من همین دوست داشتم ادای دینی کرده باشم به این مردم که سال‌ها در جنگ پذیرای ما بودند.»