اقدام قابل تحسین دادگاه اسکاتلندی در محکومیت مرد نژادپرست

به گزارش خبرنگار افكار نيوز به نقل از خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ دادگاهی در اسکاتلند یک جوان ۲۶ ساله را به جرم کشیدن نقاب از چهره یک دانشجوی مسلمان عربستانی در خیابانی در شهر گلاسکو به دو سال زندان محکوم کرد.

این جوان با نام «ویلیام بیکی» در دادگاه اعتراف کرد که در روز ۲۷ آوریل گذشته با حمله به " انوار القحطانی " ۲۶ ساله به زور نقاب را از چهره وی برداشته است.

به گزارش فلسطین‏الیوم، دادگاه گلاسکو این اقدام بیکی را که بارها به جرم حملات نژاد پرستانه محکوم شده است، شرم آور و ننگین توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، قاضی دادگاه به هنگام خواندن حکم صادره به فرد مهاجم گفت: «تو مردی هستی که پرونده سنگینی در اقدامات نژادپرستانه داری و به خوبی می دانستی که حمله به یک زن مسلمان جرم است».

خانم انوار القحطانی دانشجوی سعودی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسکاتلند به سر می‏برد، در حالی که به سمت ایستگاه قطار مرکزی در حرکت بود، از سوی بیکی مورد حمله قرار گرفت.
لازم به ذکر است که با وجود ممنوعیت نقاب در فرانسه و برخی کشورهای دیگر اروپا، اسکاتلند هنوز این قانون را تصویب نکرده است و اقدام این دادگاه قابل تحسین است.
گفتنی است سال گذشته مرد نژادپرست دیگری در آلمان «خانم مروة شربینی» زن مسلمان مصری را به خاطر حجابش به قتل رساند. وی نیز در دادگاهی در آلمان به اشد مجازات آن کشور(حبس ابد) محکوم شد.