به گزارش افکار نیوز محمد قاصد اشرفي،رئيس هيات مدير انجمن سينماداران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درخصوص اكران فيلم هاي نوروزي گفت: بدليل استقبال مردم فيلم ها، اكران نوروزي رضايت بخش بود.

وی افزود: همه فیلم های نوروزی رضایت مخاطبان را تامین کردند و براساس آمار فروش خوشبختانه هر ۵ فیلم اکران شده مورد توجه قرار گرفت.

اشرفی با اشاره به اینکه " گشت ارشاد " و " خصوصی " در اکثر سینماهای شهرستان و برخی سینمای ایران با مشکل مواجه شدند، اظهار داشت: با توجه به تعطیلی استودیوها و دفاتر پخش تا این لحظه فیلمی جایگزین این دو فیلم نشده و بعد از تعطیلات تصمیمی برای اکران دو فیلم گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر تا جایگزینی دو فیلم به جای " گشت ارشاد " و " خصوصی " این دو فیلم در تعدادی از سینماها به صورت معدود نمایش داده می شود.

اشرفی عنوان کرد: اکران نوروزی با توجه به فضاهای مختلفی که امسال از نظر کارشناسی و مسئولین در نظر گرفته شده بود، ترکیب بسیار خوبی بود ولی متاسفانه " گشت ارشاد " و " خصوصی " با اعتراض عده ای با مشکل اکران مواجه شدند که این مسئله باعثنگرانی سینماداران شده است.

اشرفي اظهار داشت:زماني كه فيلمي توسط چندين دستگاه نظارتي تاييد شده،ديگر لزومي براي لغو نمادين پروانه نمايش وتوقف اكرانش وجود ندارد،اين عملكردي غير قانوني بوده و بايد جلوي آن گرفته شود