«نوروز در راه است» روی آنتن شبکه پنج

سید مرتضی عمادی مدیر گروه تهران و شهروندی درباره ویژه برنامه زنده « نوروز در راه است » گفت: این جُنگ تلویزیونی با رویکرد تجلیل از شهروندان خدمتگزار در ارگان‌های مختلف شهری تهران طراحی شده است. حضور هنرمندان نام آشنا کشور، در کنار شهروندان خدوم تهرانی در مشاغل مختلف، حال و هوای تازه‌ای در این ویژه برنامه به همراه خواهد داشت.

اخبار فرهنگ و هنر- عمادی درباره نحوه انتخاب شهروندان خدوم تهرانی توضیح داد: شهروندان خدوم تهرانی با رای مخاطبان انتخاب شده و به شهروند منتخب نیز از سوی شبکه پنج سیما تندیس شهروند خدوم نمونه سال ۹۸ اهدا خواهد شد. همچنین برای مشارکت بیشتر مخاطبان هر شب به پنج نفر از آنها که در این رای گیری شرکت کرده باشند به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیرگروه تهران و شهروندی اضافه کرد: مقدمات معرفی شهروندان خدوم از سوی ارگان‌های مربوطه، حدود بیست روز طول کشید و با اجماعِ نظرات کارشناسان، سه شهروند به مخاطبان معرفی و از بین سه نفر از هر ارگان، یک شهروند که بیشترین رای مردمی را کسب کرده باشد، به عنوان شهروند خدوم نمونه معرفی خواهد شد. امیدوارم بتوانیم در روزهای سختی که مردم عزیزمان سپری می‌کنند، با تلاش همکارانمان برنامه‌ای جذاب و سرشار از نشاط، تقدیم حضور هموطنان عزیزمان کنیم.

ویژه برنامه «نوروز در راه است» در گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی فرشید محمودی، کارگردانی امیر فروتن و اجرای مسعود روشن پژوه به مدت ۸ شب روی آنتن می‌رود.

**تاریچخه  کمیته های انقلاب اسلامی در برنامه «سرچشمه» ‌‌‌

برنامه تاریخی «سرچشمه» این هفته شنبه ۱۷ اسفندماه  به بررسی تاریخچه کمیته‌های انقلاب اسلامی پرداخته است.

سردار آیت گودرزی پیش از انقلاب از جوانان انقلابی مسجد جلیلی تهران است که امام جماعتش آیت‌الله مهدوی کنی است. گودرزی پس از انقلاب جزو حلقه اولیه‌ای است که اسفند پنجاه و هفت با آیت‌الله مهدوی کنی به کمیته‌های انقلاب می‌روند.

سردار گودرزی که تا ادغام کمیته در ابتدای دهه هفتاد، از افراد اصلی این نهاد است در این برنامه، درباره شکل‌گیری کمیته‌های انقلاب، ماموریت‌های مختلف آن از دستگیری سران رژیم پهلوی تا مبارزه با منافقین و موادمخدر و منکرات اجتماعی و نهایتا ادغام کمیته در ژاندارمری و شهربانی صحبت کرده است.

برنامه سرچشمه، کاری از گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیما است که موضوعات مختلف تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان آن موضوع بررسی و برای اولین بار فیلم‌های کمتر دیده شده ی تاریخ انقلاب را منتشر می‌کند.

«سرچشمه» هر هفته شنبه شب ساعت ۱۹ از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.