کرونا، به جشنواره فیلم کن هم رسید!

با افزایش میزان مبتلایان کرونا به هزار و ۱۲۶ نفر در کشور فرانسه که ۱۹ مورد مرگ بر جای گذاشته است، دولت فرانسه اعلام کرد محدودیت‌های جدیدی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در نظر گرفته و تجمع‌های بیش از ۱۰۰۰ نفر در این کشور را ممنوع اعلام کرد.

اخبار فرهنگ و هنر - وزیر بهداشت فرانسه، اولیویه وران در یک کنفرانس خبری تلویزیونی اعلام کرد، در برخی موارد استثنا ممنوعیت برای امتحانات، حمل و نقل عمومی، تظاهرات و موارد دیگر اعمال خواهد شد.

وران پیش از این تجمع‌های داخلی بیش از ۵ هزار نفر را تا ۳۱ مارس ممنوع کرده بود. تاریخی که بعدها تا ۱۵ آوریل تمدید شد. برای ممنوعیت جدید تاریخی اعلام نشده، اما به نظر تا ۱۵ آوریل این ممنوعیت برقرار خواهد بود.

این موضوع باعث نگرانی‌های زیادی در مورد جشنواره‌های بین المللی شده است. برگزار کنندگان جشنواره کن که قرار است از دوازدهم می‌ کار خود را آغاز کنند، هنوز به انتخاب و ثبت فیلم‌ها ادامه می‌دهند و ۱۶ آوریل لیست نمایش فیلم‌ها رامشخص خواهند کرد. به گفته مدیران این رویداد نسبت به سال گذشته درخواست‌ها برای حضور در این جشنواره ۹ درصد افزایش داشته است!

بعد از اعلام محدودیت ۵ هزار نفری گفته شد که مشکلی برای جشنواره کن وجود ندارد و پرظرفیت‌ترین سالن این رویداد ۲۳۰۹ نفری است. اما محدودیت‌های جدید تجمع‌های بیش از نصف این میزان را ممنوع کرده است.

در کنار ایتالیا و آلمان، فرانسه یکی از کشور‌هایی است که در اروپا به شدت درگیر ویروس کرونا شده است. شیوع ویروس در فرانسه پیش از این باعث لغو نمایشگاه بین المللی تلویزیونی کن شده بود.

در حالی که میزان زیادی از ۲۰۰۰ سینمای این کشور باز هستند، بسیاری از توزیع کننده فیلم‌ها در فرانسه از جمله برادران وارنر، انتشار فیلم‌های خود را عقب انداخته اند.