روند بازگشتِ هزینه بلیت اجراهای لغو شده تکمیل شد

 پیرو اطلاعیه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی برنامه های فرهنگی، هنری و سینمایی کشور تا ۲۲ اسفند ماه، سامانه های فروش بلیت اجراهای نمایش، سینما و کنسرت از جمله تیوال موظف به بازگرداندن پول کاربران شدند.

اخبار فرهنگ وهنر- محمدامرآبادی مدیر سامانه فروش بلیت تیوال که از چندی پیش به همراه تیمشان در تلاش برای بازگرداندن هزینه بلیت خریداران بودند، عنوان کرد: تقریبا بیش از هشتاد درصد هزینه ها ظرف ۱۰ روز ابتدای تعطیلات شیوع ویروس کرونا به کاربران بازگشت اما بیست درصد هزینه ها که شامل پروژه قهوه قجری، سالن اصلی تئاتر شهر به کارگردانی آتیلا پسیانی هم بود ، باقی مانده بود.

وی در ادامه افزود: همه هزینه بلیت های لغو شده تا ۱۶ اسفند ماه به علاوه قهوه قجری  به حساب کاربران بازگشت. الان خودمان هم در حال تنظیم یک گزارش درباره آنچه در این مدت انجام شد هستیم. مبلغ به همان کارتی که خرید با آن انجام شده واریز شده و نیازی به تماس یا فرستادن شماره کارت برای تیوال نبود. با انجام آن برای هر سری از خریداران، این کار با پیامک به آگاهی افراد رسید.

امرآبادی با تشکر از صبر و درک کاربران نسبت به گستردگی برنامه‌های تیوال و بالا بودن حجم خریدها، گفت: یک تعدادی کنسرت هم باقی مانده بود که در روزهای پایانی سال برنامه اجرا داشتند که آنها هم تعطیل شدند و هزینه هایشان تا پایان سال به حساب خریداران بازخواهد گشت.

وی درباره وضعیت جدول تبلیغات و بلیت فروشی کارها برای سال آتی توضیح داد: کار درستی که ما هم امید داریم اینگونه شود و اخباری هم که خواندیم نشان داد که شهرام کرمی و بدنه دولت هم با آن همسو هستند ، سالن های دولتی گویا قرار است نوبت ها را حفظ کنند و همه کارها را به سمت عقب تر ببرند که هر گروهی که نوبت اجرا داشته ، با حفظ اولویت و تعداد اجراها به نوبت به صحنه بروند. خوشبختانه گویا سالن های خصوصی هم از این امر استقبال کردند، امیدواریم همین اتفاق در همه سالن ها رخ بدهد.

امرآبادی اظهار داشت: خبرهایی داریم که پروژه هایی چون قهوه قجری سالن اصلی تئاتر شهر به سال جدید موکول می شود و پروژه حمیدرضا نعیمی «فردریک» که قرار بود پس از قهوه قجری ، هفتم فروردین در ایام نوروز به صحنه برود، اجرایش عقب تر بیافتد حال این صحبتی بود که تا الان صورت گرفته و امیدوارم که برای همه سالن ها این اتفاق بیافتد.