برترین فیلم‌های ماجراجویانه تاریخ سینمای جهان/ تصاویر

 اگرچه فیلم‌هایی که در ژانر ماجراجویی قرار می‌گیرند همگی متفاوت هستند، اما همیشه یک چیز در آن‌ها مشترک است:سفر؛ در حالی که گاهی این سفر در یک سرزمین دور و خیالی روی می‌دهد، اما در مواردی هم شاهد بودیم که در فضا، زمان، و حتی ناخوداگاه یک فرد رخ می‌دهد. در اینجا برترین فیلم‌های این سبک را معرفی می‌کنیم که از امتیاز‌«ای ام دی بی» در رتبه بندی آن‌ها استفاده شده است.

«انتقام جویان:پایان بازی» (۸.۵)

برترین فیلم‌های ماجراحویانه تاریخ

اخبار فرهنگ و هنر - اگرچه تمامی فیلم‌ها از سری انتقام جویان در گیشه موفق بود، اما هیچکدام به اندازه قسمت نهایی در جلب نظر منتقدان و مخاطبان و همچنین جنبه تجاری موفق نبوده است. گروه انتقام جویان در این فیلم قصد دارند با استفاده از برگشت در زمان ویرانی‌هایی در قسمت قبلی را درست کنند. این فیلم که پرفروش‌ترین اثر سینمایی تاریخ است، جلوه‌های ویژه خیره کننده و سفر‌های هیجان انگیز دارد.

«هفت سامورایی» (۸.۶)

برترین فیلم‌های ماجراحویانه تاریخ
قدیمی‌ترین فیلم حاضر در این لیست، درام ژانپی هفت سامورایی است که در سال ۱۹۵۴ منتشر شد. در این فیلم گروهی از کشاورزان چند سامورایی را برای محافظت از خود استخدام می‌کنند. مخاطبان فیلم‌ها داستان جالب و سکانس‌های اکشن این فیلم را به بسیار دوست داشتند. این فیلم تاثیر زیادی در محصولات ژاپنی و حتی آمریکایی داشت تا جایی که فیلم « هفت دلاور » از سینمای هالیوود با اقتباس از هفت سامورایی ساخته شد.

«جنگ ستارگان:قسمت چهارم-یک امید جدید» (۸.۶)

برترین فیلم‌های ماجراحویانه تاریخ
این فیلم سینمایی علمی تخیلی که سال ۱۹۷۷ منتشر شد، داستان نجات کهکشان است و قسمت‌های اصلی آن محبوبیت زیادی در بین طرفداران سینما دارد. دنیای خلاقانه، علمکرد خوب فیلم از نظر بصری و شخصیت‌های جذاب باعث شده مخاطبان، فیلم‌های بیشتری از این دنیای سینمایی را درخواست کنند.

«شهر ارواح» (۸.۶)

برترین فیلم‌های ماجراحویانه تاریخ
شهر ارواح انیمیشن فانتزی ژاپنی است که بیشترین امتیاز را در بین انیمیشن‌ها دارد. این انیمیشن داستان یک دختر ۱۰ ساله را روایت می‌کند که پدر و مادرش بعد از آنکه به یک مکان تفریحی ترک شده می‌روند به خوک تبدیل می‌شوند و او به دنبال این است که چگونه آن‌ها را دوباره به انسان تبدیل کند و از شهر ارواح فرار کند. انیمیشن‌های دستی زیبا، موسیقی رویایی و یک داستان فراموش نشدنی از ویژگی‌های فیلم است.

«میان ستاره ای» (۸.۶)

برترین فیلم‌های ماجراحویانه تاریخ
این فیلم علمی تخیلی تولید سال ۲۰۱۴، آینده زمین را به تصویر می‌کشد که برداشت هر نوع محصول به دلیل طوفان‌های مکرر امکان پذیر نیست. به همین خاطر یک فضانورد ناسا سعی دارد جمعیت را به سیاره‌ای جدید منتقل کند. این فیلم در بخش‌های مهمی از جمله مضامین اجتماعی، جلوه‌های بصری، بازیگری و موسیقی ستایش شده است. ایده این فیلم منتقدان را تحت تاثیر قرار داد.

«تلقین» (۸.۸)

برترین فیلم‌های ماجراحویانه تاریخ

اگر کمی از ژانر فانتزی دور شویم و به سمت علمی تخیلی برویم، با فیلم « تلقین » روبرو می‌شویم که داستان فردی را روایت می‌کند که با وارد شدن به ذهن دیگران اطلاعات آن‌ها را یه سرقت می برد. این فیلم با استفاده از تصاویر خیره کننده، یک فیلمنامه پرتنش، رویا‌های ببینده را به واقعیت تبدیل می‌کند. حضور بازیگران قوی موفقیت این فیلم را دو چندان کرد.

«ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» (۸.۹)

برترین فیلم‌های ماجراحویانه تاریخ


ماجراجویانه‌ترین فیلم تاریخ سینما فیلمی جز قسمت نهایی سه گانه ارباب حلقه‌ها نیست. این فیلم که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد ادامه داستان «سم و فرودو» را روایت می‌کند که به کوه اصلی رسیده اند و قصد دارند حلقه را نابود کنند. شخصیت‌های دیگر فیلم درگیر مبارزه با سائرون هستند. احساسات واقعی فیلم و تصاویر خیره کننده باعث شد ستایش خوبی از این فیلم شود. این فیلم ۱۱ جایزه از آکادمی از جمله بهترین فیلم را دریافت کرده است.