امید حاجیلی، مهران مدیری را به چالش کشید

برنامه «دورهمی»، شب گذشته(دوشنبه۱۱ فروردین) میزبان امید حاجیلی ، نوازنده ساز ترومپت، خواننده سبک پاپ، تنظیم کننده و آهنگساز بود. در این برنامه امید حاجیلی، مهران مدیری را به چالش کشید و درباره حضور او در برنامه «کتاب باز» سروش صحت صحبت کرد.

اخبار فرهنگ وهنر- در بخشی از برنامه مهران مدیری درباره بتهون صحبت کرد و حاجیلی در امتداد صحبت‌های او گفت: «آقای مدیری شما در برنامه « کتاب باز» حضور پیدا کردید و در بخشی گفتید بوهان سباستین باخ، حدود ۵هزار قطعه ساخته است اما من هر چه قدر گشتم حدود هزار و هفتاد قطعه ساخته بود. این عدد بزرگ از کجا آمده؟»

مدیری در پاسخ گفت: « بله، این رقمی که من گفتم تعداد قطعاتی است که او ساخته اما در طول زمان از بین رفته است.»

حاجیلی در ادامه صحبت مدیری گفت: «پس چگونه می ‌دانند ۵هزار اثر ساخته است، زمانی که این آثار از بین رفته؟»

مجری برنامه پس از تایید حرف مهمان خویش گفت: «عجب سوال سختی! اما خیلی از این موارد رخ داده است و خیلی اتفاق عجیبی نیست! تولستوی هم چندین رمان نوشته است اما چون در آخر عمرش ایدئولوژیش نسبت به جهان تغییر کرد تمام آنها را از بین برد. معاصران این افراد در طول تاریخ نقل کرده‌اند و چنین مواردی ثبت شده.»

حاجیلی پس از شنیدن حرف مدیری یک محاسبه از این ارقام را ارائه داد و گفت: «این افراد آدم‌های خاص و عجیبی بودند و واقعا فرا زمینی بودند؛ چون من حساب کردم اگر واقعا این آدم ۵هزار قطعه داشته باشد، یعنی از بدو تولد تا صد و سه سالگی هفته‌ای یک اثر با این پیچیدگی باید نوشته باشد. البته که باخ در شصت و پنج سالگی می‌میرد و روایت مرگ عجیبی هم دارد او در اواخر عمر چشم‌هایش به شدت ضعیف می‌شود، پس از انکه چشمانش را عمل می‌کند دکتر به او می‌گوید شش ماه باید چشمانش بسته بماند او طاقت نمیاورد چشمانش را باز می‌کند خانواده‌اش را می‌بیند و در شصت و پنج سالگی بر اثر ایست قلبی می‌میرد.»