تقدیر و تشکر از ویژه برنامه‌های نوروزی رادیو ایران

علی بخشی‌زاده رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما ، دو ویژه برنامه «صبح عید با شما» و «فرش بنفشه» رادیو ایران را از حیث توجه کافی به اوقات فراغت شنوندگان و کسب رضایت مخاطبان ستود.

اخبار فرهنگ و هنر - آنچه در این دو برنامه مورد توجه بود، حضور هنرمندان «صبح جمعه با شما» در برنامه «صبح عید با شما» و همینطور تنوع برنامه و توانمندی در گویندگی و اجرای برنامه «فرش بنفشه» در ساعات پر مخاطب صبح‌گاهی و عصرگاهی بود که توانست لحظات خوشی را برای شنوندگان به همراه داشته باشد.

ایجاد فضای شاد و سرگرم کننده با رویکرد گذراندن «نوروز در خانه» و ترغیب به در خانه ماندن به همراه مهربانی با دیگران مهم‌ترین ویژگی برنامه‌های شبکه رادیویی ایران بود.

تاکید به سفر نرفتن و در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی، برای قطع زنجیره بیماری کرونا، امید بخشی نسبت به آینده و بهبود  اوضاع کنونی و گذرا بودن سختی‌های پیش آمده از جمله محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب است که در برنامه‌ها به آن‌ها توجه شده است.

اطلاع رسانی در خصوص شیوع ویروس کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های تردد از دیگر مباحث پرداخته شده در برنامه‌های نوروزی بود.

پخش ترانه‌ها و آواز‌های شاد و بهارانه، ترانه‌های زیبا از نواحی ایران و دعوت از گروه‌های موسیقی و اجرای موسیقی‌های زنده در استودیو از دیگر نکات مثبت برنامه‌های نوروزی رادیو ایران بود.

مشارکت شنوندگان با برنامه‌ها از طریق تلفن و پیامک نشان از اقبال شنوندگان به برنامه‌های نوروزی ارزیابی شد.

نگاه خوش بینانه در برنامه‌ها، ترسیم روز‌های گذرا از مشکلات و امیدواری به آینده، نشان دادن فعالیت جوانان در حل مشکلات هموطنان در قالب گروه‌های جهادی و خیریه به ویژه در موضوع کرونا در ویژه برنامه‌های «فرش بنفشه» و «هشتگ من در جبهه می‌مانم» نمایشی از بازتاب همت و مهربانی مردم نوع دوست و غیرتمند کشور بود.

 در برنامه «در سایه سار نخل ولایت» نگاه ویژه‌ای به شعار سال شده بود که از جمله ویژگی‌های برجسته عملکرد شبکه رادیویی ایران محسوب می‌شود.