کمک ۶ میلیون دلاری آکادمی اسکار به صنعت سینما

مثل تمامی بخش‌های مهم صنعت فیلمسازی از نتفلکیس تا کامکست، آکادمی علوم و هنر‌های سینما هم به عنوان مهمترین بخش صنعت سینمای هالیوود ، می‌خواهد نقش خود را در مقابله با بحران کرونا ایفا کند.

اخبار فرهنگ و هنر - این آکادمی ۶ میلیون دلار مبلغ اهدایی برای کمک به کارکنان صنعت فیلم‌سازی و خانواده‌ آن‌ها که به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا از لحاظ مالی در سختی هستند، در نظر گرفته است. این حمایت شامل موسسه‌هایی که از فیلمساز‌ها در بخش‌های گوناگون حمایت می‌کنند نیز می‌شود.

آکادمی علوم و هنر‌های سینما اعلام کرده ۴ میلیون دلار از این مبلغ به طور مساوی بین صندوق بازیگران که حامی عوامل پشت صحنه هستند و همچنین صندوق فیلم و تلویزیون تقسیم خواهد شد. این دو صندوق از زمان شروع بحران کمک‌هایی را به افرادی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، کرده بود. دو میلیون دلار باقی مانده نیز برای موسسه‌های سینمایی خواهد بود.

دیوید رابین رئیس آکادمی اسکار در این باره گفت: آکادمی تاریخی طولانی در حمایت از همکاران سینمایی دارد. امروز در حالی که با یک بیماری فراگیر روبرو شده‌ایم، لازم است به کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و به دلیل این وضعیت دچار مشکل هستند کمک کنیم. با تعطیلی ساخت پروژه ها، سینما‌ها و این صنعت با عواقب گسترده‌ای روبرو شده است. با حمایت از صندوق بازیگران و فیلم تلویزیون، می‌توانیم خانواده بزرگ سینمایی خود را یاری کنیم.