از برگزاری جشنواره فیلم ونیز چه خبر؟

با وجود نگرانی‌های مربوط به ویروس کرونا، جشنواره فیلم ونیز در حال آماده سازی برای برگزاری آن در تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور) است و هر گونه احتمال را برای برگزاری دیجیتالی رد کرده است و اعلام کرده حداقل تمامی بخش‌های جشنواره دیجیتالی نخواهد بود.

اخبار فرهنگ و هنر - یکی از سخنگو‌های این جشنواره به ورایتی گفته است: جشنواره فیلم ونیز نمی‌تواند با یک رویداد آنلاین جایگزین شود.

وی افزود: بدیهی است که احتمالا از تکنولوژی برای برخی از بخش‌ها استفاده کنیم، اما متذکر شد که در حال حاضر برای تصمیم گیری در این موضوع بسیار زود است.

این سخنگو همچنین به مصاحبه کوتاهی که توسط کارگردانی هنری جشنواره، آلبرتو باربرا با خبرگزاری ایتالیایی انجام شده بود اشاره کرد که در آن باربرا اعلام کرده بود در حال حاضر در مورد برگزاری دیجیتالی این جشنواره فکر نکرده است.

بابرا همچنین در مصاحبه خود به این موضوع که «جوانا ویسنت» و«کامرون بیلی»، برگزار کنندگان جشنواره تورنتو به برگزاری این رویداد به صورت دیجیتالی فکر می‌کنند واکنش نشان داد و گفت: تورنتو، نوع دیگری از جشنواره است و با جشنواره فیلم کن و ونیز قابل مقایسه نیست. او همچنین اضافه کرد که او و تیمش در حال حاضر همانند سال گذشته در حال کار کردن برای برگزاری جشنواره هستند.

در حالی که کشور ایتالیا در قرنطینه به سر می‌برد آمار مرگ و میر در این کشور به ۱۵ هزار نفر رسیده و در واقع بدترین شرایط یک کشور در جهان بر اثر این ویروس تلقی می‌شود. انتظار می‌رود میزان مبتلایان این کشور همانند چین کاهش پیدا کند و امید بر آن است که این بحران در ایتالیا زودتر از کشور‌های دیگر فروکش کند.

جشنواره فیلم ونیز که با قدمت‌ترین جشنواره جهان تلقی می‌شود، در ماه ژانویه اعلام کرد که « کیت بلانشت » رئیس هیئت داوران هفتاد و هفتمین دوره آن خواهد بود.