مرکز گسترش از مستندسازان و انیماتورها حمایت می کند

با شیوع ویروس کووید ۱۹ در ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مستندسازانی را که در نقاط مختلف اقدام به ضبط و ثبت وقایع این بحران کرده و در صحنه‌ نبرد با کرونا حضور داشتند رصد کرده و ضمن تماس با آنها و پیگیری پروژه‌ در دست تولیدشان، نسبت به حمایت از این آثار اعلام نظر کرده است.

اخبار فرهنگ و هنر - حمایت مرکز گسترش از مستندهایی که با موضوع کرونا در دست تهیه است، با ارسال طرح پژوهشی مبتنی بر ساختار فیلم، شیوه روایت، عناصر دراماتیک و همینطور ارائه‌ دمو سه‌ دقیقه‌ای از اثر تولید شده تا آن زمان و نظر مثبت شورا میسر خواهد بود؛ با این توضیح که با شروع تعطیلات و بحث قرنطینه در کشور، کارگروهی در «مرکز» تشکیل شده و این افراد در فضای مجازی، در تماس دائم با هم بوده تا ضمن اطلاع از روند تولید این آثار در گستره‌ ملی، نسبت به بررسی طرح‌های جدید، بازبینی تریلرهای ارائه شده و پاسخگویی سریع به مستندسازان محترم، با اولویت زمانی و بدون بوروکراسی‌های معمول اقدام کنند.

این وضعیت درخصوص اهالی سینمای انیمیشن نیز با سفارش تولید انیمیشن‌های کوتاه با موضوع کرونا به تهیه‌کنندگان و فعالان این حوزه توسط معاونت انیمیشن مرکز گسترش آغاز شده است و سایر انیماتورها هم می‌توانند نسبت به ارائه طرح خود به این مجموعه اقدام کنند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام می‌کند که آماده پذیرش طرح‌های مستند و فیلمنامه‌های کوتاه انیمیشن با موضوع کرونا در ایران هست تا با قید فوریت، نسبت به بررسی و حمایت از این آثار به شرط برخورداری از استانداردهای لازم و تایید شوراهای مربوطه اقدام کند.

فیلمسازان محترم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی «مرکز» به نشانی www.defc.ir نسبت به ثبت طرح خود اقدام کرده و از طریق همین وب‌سایت پیگیر آن باشند. ضمن این که اولویت بررسی این طرح‌ها، ارائه‌ دمو یا تریلر (تا ۳ دقیقه) از فیلم مورد نظر است که فیلمسازان محترم باید از طریق واتساپ، به شماره ۰۹۰۵۶۱۱۵۲۱۲ ارسال کنند. با توجه به شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور، لازم است فیلمسازان محترم به این نکته توجه کنند که صرفا طرح‌های مرتبط با این موضوع را روی وب‌سایت «مرکز» به ثبت رسانده و از ارائه طرح با موضوعات دیگر خودداری کنند.