وقتی همه می‌خواهند رخت‌های چرک خود را در تشت «پایتخت» بشویند!

 شهرام خرازی‌ها عضو انجمن منتقدان درباره مسائل پیش آمده برای مجموعه « پایتخت 6 » در گفتگویی عنوان کرد: اینکه عده‌ای خرده می‌گیرند که چرا شمار قابل توجهی از کاراکترهای سریال دودوزه باز، دغلکار و دروغگو هستند و چرا در یک خانواده ایرانی همه می‌خواهند سر همدیگر را کلاه بگذارند؟ خیلی سطحی و عجولانه است. دوران این مدل بهانه جویی‌ها به سر آمده است.

اخبار فرهنگ و هنر - لازم نیست این قدر افراطی بر طبل اخلاق گرایی بکوبیم. مردم نیاز به قیم برای آموزش همذات پنداری یا عدم همذات پنداری با کاراکترهای «پایتخت» ندارند. سیاستمدارها بهتر است به سیاست بپردازند و حوزه هنر را به اهلش بسپارند و منتقدنماها هم بهتر است بهانه دیگری برای شناساندن خود و اسم درکردن بیابند.

او ضمن اشاره به موفقیت‌های این سریال تاکید کرد: مجموعه «پایتخت» در طول سال‌ها تولید و پخش به یک اثر ملی همچون نمایش سقراط تبدیل شده است. این سریال یکی از بهترین محمل‌های هنری مناسب برای شناساندن ایران به جهانیان است.

منتقد سینما و تلویزیون در ادامه افزود: در روزگاری که مردم در خانه‌ها محبوس زندانبان بیرحمی به نام کرونا بودند، «پایتخت» یکی از راه‌های برتر تحمل حبس شد.

این سریال آن قدر توانمند و پرکشش است که هر قسمت از آن را می‌توان به عنوان یک فیلم سینمایی مستقل به تماشا نشست و لذت برد در حالی که بقیه سریال‌های کم رمق تلویزیون از چنین کیفیت و امتیازی برخوردار نیستند.

او اعتقاد دارد شوخی‌های «پایتخت» به دور از هر گونه توهین و تخریب است: شوخی‌های «پایتخت» جلف و مبتذل نیستند. انتقاد از شرایط روز جامعه و رجال سیاسی بسیار ظریف در ساختار دراماتیک این سریال تنیده شده است. در پس شوخی‌های مجموعه هیچ توهین و تخریبی وجود ندارد.

خرازی‌ها همچنین در پایان گفت: «پایتخت۶» تبدیل به تشت آبی شده که همه می‌خواهند رخت های چرک خود را در آن بشویند.