آیا برگزاری نمایشگاه کتاب تهران لغو می شود؟

ایوب دهقانکار، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای نظارت بر سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، در خصوص برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آنقدر پدیده بزرگی است که ارزش دارد برای تصمیم گیری درباره برگزار کردن یا برگزار نکردن آن صبر کرد و عجله ای نداشته باشیم.

اخبار فرهنگ و هنر - برخی از رویدادها تنها بعد اقتصادی و نشر دارد و برخی از نمایشگاه ها صرفا فرهنگی هستند اما نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یک پدیده چند وجهی است به همین دلیل و اینکه سابقه مشابهی ندارد فعلا با طمانینه درباره برگزار شدن یانشدن آن تصمیم گیری می شود.

او افزود: از نظر من و در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبر و حوصله ای که شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب برای تعیین زمان برگزاری این رویداد فرهنگی دارد مثبت است چون برگزار نکردن آن با اراده ما نبوده است و یک قوه قهریه و جبر باعث شد نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار نشود.باید دید تا چه زمانی این مهمان ناخوانده، ویروس کرونا در کشور وجود دارد و چه زمانی از کشورمان و جهان خارج می شود. ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمی خواهد مدت زمان زیادی برای تصمیم گیری درباره برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبر کند. تا این حد صبوری ستاد پذیرفتنی است اگر تا پس از ماه مبارک رمضان هم برای تصمیم گیری صبر کنند به دلیل چند وجهی بودن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ارزشمند است.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنوز تصمیمی نگرفته ایم  برای اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار یا لغو شود یا اینکه تاریخ برگزاری آن در زمان دیگری باشد مترصد وضعیت هستیم تصمیم گیری ما در این باره تابع وضعیت کرونا در کشور است باید ببینیم وضعیت کرونایی کشور تا کجا پیش می رود  و به شرایط ایمن برمی گردیم یا نه. اگر مصوبات ستاد کرونا به گونه ای باشد که فاصله گذاری اجتماعی را تایید کند تصمیم دیگری برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می گیریم چون از طرف ستاد کرونا و وزارت بهداشت قطعیتی در این باره وجود ندارد ما هم با قطعیت درباره برگزاری نمایشگاه کتاب تصمیمی نگرفتیم فعلا اوضاع را رصد می کنیم. امیدوارم شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بهترین تصمیم را بگیرد. ان شاء الله وزارت بهداشت بتواند خبر خوبی به مردم بدهد و ما هم بتوانیم خبرهای خوبی برای مردم داشته باشیم.