تدارک شبکه های رادیویی پیام و آوا برای ماه مبارک رمضان

شهرام ملازاده مدیر شبکه رادیویی پیام و رادیو آوا با اشاره به ویژه برنامه‌های این شبکه‌ها در ماه رمضان  بیان کرد: شبکه رادیویی پیام با تولید و پخش ویژه برنامه‌های سحر و افطار هرکدام به مدت ۴۵ دقیقه با پخش حکایات، قرآن و ادعیه، احادیث، آیات، متون ادبی و کلام بزرگان در خصوص ماه مبارک رمضان ، آداب و رسوم و مراسم ماه مبارک رمضان در ایران، وحدت مسلمانان، نکات مهم در شیوه تغذیه و روزه داری، در ویژه برنامه‌های سحر و افطار و استفاده از کارشناسان مذهبی در بخش‌های اذانگاهی روزه داران را همراهی می‌کند.

اخبار فرهنگ و هنر - وی افزود: رادیو پیام در ماه مبارک رمضان با پخش برنامه‌های کوتاه «قرآن از زبان قرآن»، «پیام رمضان»، «یک آیه یک پیام»، فرازهای کوتاهی از جلوه‌های مهربانی و کرامت در قرآن را بیان می‌کند. برنامه «با رادیو پیام سلامت باشید» نیز پیام‌های کوتاه سلامتی و بهداشتی توسط کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت را به آگاهی مخاطبان می‌رساند. همچنین برنامه «باران تویی» برنامه ویژه امام زمانی است که منتظرانه زیستن و خصوصیات انسان منتظر را بیان خواهد کرد. پخش ترانه‌ها و تصنیف‌هایی با مضامین عرفانی و مذهبی با تاکید بر مسائل احکام و رفتارهای اجتماعی از دیگر برنامه‌های رادیو پیام در ماه مبارک رمضان است.

ویژه‌برنامه‌های رادیویی روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد

مدیر رادیو پیام گفت: در سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد ضمن پرداخت به وصیت نامه سیاسی الهی و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) متناسب با شرایط روز جامعه به مسائل اجتماعی، اخلاقی و تربیتی درقالب کلام می‌پردازد. همچنین با تهیه و پخش ویژه برنامه‌هایی در شب‌های بافضیلت قدر و شهادت حضرت علی (ع) بنابر شرح وظایف و ماموریت‌ها با استفاده از کارشناسان مذهبی برای بیان سیره و روش مولای متقیان حضرت علی(ع) و پخش مداحی در کنار شب زنده داران و روزه داران خواهد بود. همچنین در روز جهانی قدس نیز همکاران ما در شبکه رادیویی پیام با پخش اخبار، متن و موسیقی، اطلاع رسانی لازم را به مخاطبان خواهند داشت.

ملازاده در خصوص برنامه‌های رادیو آوا در ماه رمضان گفت: رادیو آوا باتوجه به ساختار و ماموریت سازمانی خود، ضمن تولید و پخش ویژه برنامه سحر و افطار با پخش موسیقی، آواهای عرفانی، قرآن و ترجمه، ادعیه، دعای فرج و نیایش همراه مخاطبان این رادیو خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: رادیو آوا در ایام و مناسبت‌های ماه مبارک رمضان ضمن فضاسازی مناسب در سالروز ارتحال حضرت امام (ره)، لیالی قدر و ایام سوگواری حضرت علی(ع) و روز جهانی قدس بصورت ویژه در قالب متن‌های روایی و موسیقی‌های مناسب مخاطبانش را همراهی می‌کند.

مدیر رادیو پیام تصریح کرد: با پخش گزیده ترتیل‌های قرآنی از آنتن شبکه بعد از ویژه‌برنامه سحرگاهی برای مخاطبانی که با رادیو پیام قرآن تلاوت می‌کنند، امکان مشاهده آیات در رادیو تصویری پیام (رادیو نما) بصورت خط به خط فراهم است.

وی در پایان خطاب به مخاطبان اعلام کرد: مخاطبان شبکه رادیویی پیام و آوا برای شنیدن برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان از طریق گیرنده رادیو، دستگاه‌های گیرنده دیجیتال ست تاپ باکس، اپلیکیشن رادیو و پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو پیام و رادیو آوا می‌توانند ضمن مشاهده تصاویر تهیه شده مناسبتی ویژه ماه مبارک رمضان که همزمان با پخش ویژه‌برنامه در رادیو تصویری پیام و آوا بارگذاری می‌شود تصاویر مورد نظر خود را هم ارسال کنند.