اعمال فاصله‌گذاری بهتر از ادامه تعطیلی سینماهاست

سعید خانی تهیه کننده و مدیر شرکت پخش «خانه فیلم» درباره آخرین وضعیت فعالیت‌های این دفتر پخش گفت:

اخبار فرهنگ و هنر - برای اکران نوروزی فیلم سینمایی « پسرکشی » ساخته محمدهادی کریمی را داشتیم که به علت شیوع بیماری کرونا اکران آن منتفی شد. همچنین سینمای «فجر» اسلامشهر به مزایده گذاشته شد و «خانه فیلم» در این مزایده برنده شد و توانست مسئولیت این سینما را برای مدتی برعهده بگیرد. قرار بود این سینما اوایل اسفندماه فعالیت خود را آغاز کند که بعد از گذشت ۲ روز به دلیل شرایط موجود این سینما نیز مانند دیگر سالن‌های سینمایی بسته شد.

این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه سینما «فجر» دارای ۵ سالن و ۴۵۰ صندلی است، توضیح داد: با توجه به اینکه دفتر پخش «خانه فیلم» طی ۲ سال گذشته در حوزه پخش فیلم فعال بوده این نیاز را احساس کردیم که باید مدیریت برخی از سینماها را هم بدست بگیریم. البته برای سرمایه‌گذاری در چند سینمای دیگر نیز اقدام کرده‌ایم که به زودی این اتفاق رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توقف فعالیت‌ها در سینما رسما همه کارها به تعویق افتاده است، تاکید کرد: در حال حاضر همه برنامه ریزی‌هایی که برای فعالیت در سینماها صورت می‌گیرد بستگی به این دارد که سینمای ایران در همه بخش‌ها چه زمانی باز می‌شود.

مدیر شرکت پخش «خانه فیلم» بیان کرد: شنیده شده است که سینماها از عید فطر فعالیت خود را آغاز می‌کنند و ما امیدواریم این اتفاق زودتر رخ دهد. متاسفانه سینماداران شرایط مناسبی ندارند و باید هرچه سریعتر به این مساله رسیدگی شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با فاصله گذاری اجتماعی خطر ابتلا به این ویروس کمتر شود تا بتوانیم سینماها را باز کنیم. در چنین شرایطی سینما می‌تواند در بحث فرهنگسازی برای فاصله‌گذاری اجتماعی هم ورود پیدا کند تا هرچه سریع‌تر این فرهنگ در جامعه شکل بگیرد.

خانی در پایان گفت: اعمال فاصله‌گذاری در سینماها بهتر است از اینکه سینماها همچنان بسته باشند. البته همه این موارد بستگی به تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد.