تدارک تیم «دعوت» برای ساخت یک برنامه تازه

مجتبی کشاورز تهیه‌کننده برنامه « دعوت » درباره اینکه چقدر حضور متفاوت حجت‌الاسلام برمایی به استقبال از برنامه در ماه رمضان کمک کرده است، گفت: همه تیم تلاش می‌کند تا تصمیمات گرفته شده، به بهترین شکل اجرایی شود و همه تیم کمک می‌کند که تصمیم مورد نظر بهترین پرداخت را داشته باشد. این حضور متفاوت هم انتخابی بود که به آن رسیدیم و البته به انتخاب‌هایی که انجام دادیم باور داشتیم. در واقع ما هیچ جا به «اگر»ها فکر نکردیم و به خروجی خوب آن باور داشتیم.

اخبار فرهنگ و هنر - وی اضافه کرد: به طور مثال روزی که تیتراژ را به رضا صادقی پیشنهاد کردیم، اطمینان داشتیم تیتراژ می‌گیرد و همینطور هم شد چون ما صرفاً دنبال اسم خواننده نبودیم بلکه دنبال اثر خوب و دلنشین بودیم.

تهیه‌کننده «دعوت» در ادامه درباره دعوت از مردم و مهمانان اجتماعی در برنامه‌های تلویزیونی ماه رمضان گفت: ما ایده خودمان را داشتیم و روی موضوعاتی که به آن فکر کردیم متمرکز شدیم و برای بهترین شکل اجرای آن تمام تلاشمان را کردیم. همه تمرکزمان برای بهترین خروجی از طرح اولیه «دعوت» بود.

وی درباره اینکه چرا این موضوعات اجتماعی و مهمانان مردمی به ماه رمضان منحصر می‌شود، اعلام کرد: برند «دعوت» برای ماه مبارک رمضان و اتمسفر آن طراحی و تولید شده است، در ماه مبارک رمضان نوعی باور دینی بر روح آدمی حاکم می‌شود. حتی از کودکی یادمان می‌آید که خیلی از آدم‌هایی که شاید خیلی مذهبی هم نبوده‌اند این روحیه در ماه رمضان بر آن‌ها غالب می‌شود چون در این ماه باور مردم بر «خوب باشیم» است.

کشاورز در پاسخ به این سوال که با توجه به استقبال مردم از برنامه «دعوت» چرا در طول سال به‌عنوان یک برنامه روتین این برنامه را تولید و پخش نمی‌کنند هم گفت: طراحی این برنامه صرفاً برای این ایام بوده و به آن فکر شده است، اما به این فکر کرده‌ایم که برای ایام بعد از ماه مبارک رمضان با همین تیم طرح و ساختاری متفاوت را برای کار در مقاطع دیگر با فرمی جدید و ساختاری نو به شبکه ارائه دهیم.

وی در پایان در پاسخ به اینکه در رقابت با برنامه‌های دیگر خود را مقایسه می‌کنند یا خیر؟ بیان کرد: حتماً این رقابت در عمل وجود دارد ولی هر روز خود را فقط با دیروز خودمان مقایسه می‌کنیم و قطعاً دیگر برنامه‌ها را هم رصد می‌کنیم اما برای رقابت برنامه‌ای را تولید نمی‌کنیم.