۲ جایزه جهانی برای ایرانی ها در جشنواره بینافرهنگی ونیز

جشنواره بینافرهنگی ونیز Venice Intercultural، جایزه بهترین فیلم کوتاه بدون دیالوگ را به فیلم کوتاه «دیگری» به‌کارگردانی سامان حسین‌پور و آکو زند کریمی و جایزه مستند با موضوع زن را به فیلم کوتاه «تشدید» ساخته شیرین صبور اهدا کرد.

اخبار فرهنگ و هنر - جشنواره بینافرهنگی ونیز Venice Intercultural، بر این پایه که هر کشوری فرهنگ، هویت و جهان‌بینی خاص خود را دارد و این اختلاف گنجینه‌ای باارزش در تجربیات زیستی نوع بشر به حساب می‌آید، اولین دوره خود را در ونیز برگزار کرد.

این جشنواره آثاری دارای جنبه‌های فرهنگی محلی و ملی را برای دستیابی به مفهوم بین فرهنگی و غنی‌سازی متقابل ارزش‌ها، آداب و رسوم و سنت‌ها، فراتر از همزیستی ساده، از سراسر جهان می‌پذیرد. فیلم‌هایی با موضوعاتی از قبیل روابط بین زنان و مردان، تحصیلات، نوجوانی، پیری، بیماری، همبستگی، خشونت، دوستی، رابطه با طبیعت یا سایر موضوعات گسترده مانند اینها که قطعا جنبه‌های مهمی از تعلق فرهنگی فیلمساز را در بر دارند، مورد توجه برگزارکنندگان این جشنواره است و برآن است تا با ایجاد بستری پرتحرک و پویا، افق‌های تازه‌ای را بازکرده و به راه خود ادامه دهد.

به دلیل همه‌گیری کروناویروس ، فیلم‌های برگزیده جشنواره در ونیز در یک سینمای روباز و با تدابیر بهداشتی در تاریخ ۲۹ می ۲۰۲۰ برابر با ۹ خردادماه برای عموم مردم نمایش داده خواهد شد. این اکران به صورت نمادین در یک قلعه متروکه تاریخی روی خواهد داد.