به گزارش فارس، سید محمد حسینی که به عنوان وزیر معین رئیس جمهور به میناب سفر کرده بود عصر امروز در گفتوگو با خبرنگاران در این شهرستان، با بیان اینکه تکمیل کردن تالارهای متعدد که در استانها در حال احداث است از برنامههای جدی وزارت ارشاد در سال جاری است افزود: تکمیل پروژههایی نظیر مجتمعهای فرهنگی، کتابخانهها، سالنهای سینما و دیگر مراکز فرهنگی نیازمند کمک است که اعتبارات در سال جاری بهتر میشود.

وی از شکل‌گیری سازمان سینمایی کشور به طور کامل در آینده‌ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: با شکل‌گیری کامل این سازمان، از تولیدات ارزنده هنرمندان حمایت بیشتری صورت می‌گیرد.

حسینی همچنین از افزایش تجهیزات مورد نیاز در زمینه تئاتر و هنرهای تجسمی و حمایت بیشتر از این بخش خبر داد و افزود: گروه‌های نمایشی در سراسر کشور و شهرستان‌های مختلف نیز از حمایت جدی برخوردار می‌شوند و جشنواره‌ها نیز از کیفیت بالاتری برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: با وجود تبلیغات صورت گرفته برای عدم حضور ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب تهران، این نمایشگاه با حضور ناشران بیشتری نسبت به سال گذشته در اردیبهشت ماه آغاز به کار می‌کند.

وزیر ارشاد افزود: در زمینه کتاب و مطبوعات و بها دادن به استان‌ها و شهرستان‌ها گام موثری برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، محوریت برخی جشنواره‌ها نظیر جشنواره فجر، به تعدادی از استان‌ها واگذار و همزمان با مرکز کشور این جشنواره‌ها در استان‌های مدنظر برگزار می‌شود.

حسینی از حضور در عرصه‌های بین‌المللی نظیر برگزاری هفته‌های فرهنگی، هفته فیلم، تبادل هئیت‌ها و اعزام گروه‌های هنری، شرکت در همایش‌ها و ساخت فیلم‌های مشترک با همکاری کشورهای گوناگون را از دیگر برنامه‌های وزارت ارشاد در سال ۹۱ برشمرد.

حسینی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص رهآورد سفرش به شهرستان میناب گفت: علاوه بر مشکلات مطرح شده در بخش‌های مختلف و اقدامات در دست انجام، به عنوان نماینده رئیس جمهور تمام مشکلات را به هئیت دولت منتقل می‌نماید.

وی ابراز داشت: مشکلات بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و اقتصادی، معیشتی مردم و راه و جاده به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مسئول از پیگیری برای به سرانجام رسیدن و تعیین تکلیف مجتمع فرهنگی میناب خبر داد و گفت: حمایت از مساجد، احداث و تکمیل حوزههای علمیه، خانههای عالم، مطالعه برای طرحهایی نظیر مراکز دینی و مذهبی و حمایت از هنرمندان مینابی به صورت جدی از دیگر رهآوردهای سفر وی به میناب است.