شروط کمک بلاعوض سازمان سینمایی به فعالان سینما

 به شرکت‌های پخش که در سال ۹۸ حداقل ۲ فیلم اکران کرده باشند و سینماهای بخش خصوصی، لابراتوارها و استودیوهای صدا که پرسنل خود را در سال ۹۹ اخراج نکرده باشند معادل ۳ برابر ۲۳ درصد سهم کارفرما در لیست بیمه دی ماه سال ۹۸ کمک بلاعوض می‌شود.

اخبار فرهنگ و هنر - این حمایت‌ها از مصوبات هفتمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما بود که صبح امروز ۶ خرداد به ریاست حسین انتظامی در سازمان سینمایی برگزار شد.

از شروط این حمایت‌ها یکسان بودن نام کارگاه و نام موسسه دارای مجوز از سازمان سینمایی و همچنین ارائه لیست بیمه دی سال ۹۸ و فروردین ۹۹ حداکثر تا ۱۰ تیرماه حسب مورد به دفتر نظارت بر عرضه و نمایش یا دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی است که این زمان قابل تمدید نیست.

در این جلسه سید محمد مهدی طباطبایی نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گزارشی از اکران آنلاین فیلم‌ها ارائه کرد.

همچنین گزارشی از روند اجرای مصوبات قبلی کارگروه مانند کمک هزینه یک میلیون تومانی به ۱۷۰۰ عضو خانه سینما در ۲ نوبت ارائه و از همکاری مسئولانه خانه سینما قدردانی شد.

وام سیصد میلیونی به ۲۱ فیلم متقاضی اکران نوروز، کمک ۵۰ میلیونی به فیلم‌های اکران آنلاین و کمک ۶۰ میلیون تومانی برای تبلیغات مجدد فیلم‌هایی که در اسفند ۹۸ در حال اکران بوده‌اند، دیگر موارد مطرح شده بود که بر اجرای آن تاکید شد.

بحث و تبادل نظر درباره بازگشایی سینما‌ها و سیاست‌های اکران برای بازگشایی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، غلامرضا موسوی دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان و معاونان سازمان سینمایی اعضای این کارگروه هستند.