وام خبرنگاران مسکن ساز یا دردسر ساز؟!

سرویس اجتماعی افکار نیوز - همه ساله در روز خبرنگار بسیاری از خبرنگاران منتظر وعده و هدیه های از جانب رئیس جمهور هستند .
اما سال گذشته رئیس جمهور وعده هدیه باور نکردنی به خبرنگاران داد و آن چیزی نبود جز وام مسکن به خبرنگاران وامی که تاکنون دردسر ساز بوده است تا مسکن ساز!

به گزارش افکار نیوز، امروز تقریبا چندین ماه از این صحبت‌ها می‌گذرد، بحثهایی بر سر اولویت خبرنگاران برای دریافت این وام مطرح است.

خبرنگاران در کدام وزارت خانه دنبال وام مسکن بگردند

اما خبرنگارانی که تا کنون دنبال وزیران معاونان در پی پاسخ های سوالات خود می دویدند امروز باید دنبال این وام درد سرساز بدوند
در ابتدا اعلام شد که این وام برای ساخت مسکن است، اما پس از رایزنی‌هایی که خبرنگاران با وی انجام دادند، قرار شد این وام به خرید مسکن نیز تعلق بگیرد و درحال حاضر معلوم نیست که آیا بدهند یا ندهند؟
با این وجود در روزهای پایانی سال گذشته مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی که در جمع خبرنگاران حضور داشت از تصویب شدن وام ۳۰ میلیون تومانی خبرنگاران خبر داد و به آن ها مژده داد که به زودی این اتفاق رخ می‌دهد.
پس از این اظهارنظر میرمحمد صادقی درجمع خبرنگاران، یکی دیگر از مدیران بانک مرکزی بلافاصله این موضوع را تکذیب و اعلام کرد وام خبرنگاران هنوز وضعیت نامشخصی دارد.


وام مسکن در بانک مسکن یا بانک ملی؟

وزیر راه وشهرسازی هم چندی پیش در جمع خبرنگاران گفته بود: فکر کنم این وام ۴۰ میلیون تومان است وما منتظر هستیم که وزیر ارشاد خبرنگاران را معرفی کند، همچنین بانک مرکزی پذیرفته که از طریق بانک مسکن هم وام خرید و هم ساخت پرداخت شود.

این در حالی است که یک منبع آگاه در بانک مرکزی از پذیرفتن این وام اظهار بی اطلاعی کرده و گفته است: هنوز مصوبه ابلاغیه پرداخت وام مسکن خبرنگاران به بانک مرکزی داده نشده است.
طبق اخبار واصله بانک مرکزی خواهان ابلاغ هرچه سریعتر مصوبه وزارت مسکن به این بانک برای ابلاغ سریعتر به بانک های عامل است.
همچنین در پی این موضوع یکی از خبرنگاران طی تماس با مسوولان بانک مسکن که ظاهرا متولی اصلی اجرای این موضوع هستند، تماس گرفت و پی برد که موضوع وام مسکن خبرنگاران ارتباطی با بانک مسکن ندارد.

به گفته یکی از مدیران این بانک، موضوع وام مسکن خبرنگاران به بانک ملی ایران واگذار شده است!
جالب است بدانید که در پی تماس با مدیران بانک ملی موتوجه شدیم که، ظاهرا پس از بازداشت مدیر روابط عمومی بانک ملی ایران که همزمان رییس دفتر مدیر عامل فراری این بانک نیز بود و همچنین پس از اعلام ممنوع‌الاخروج بودن اعضای هیات مدیره بانک ملی در جریان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، سایر اعضای این بانک چه در حوزه روابط عمومی و چه در سایر حوزه‌ها از هر گونه ارتباط با خبرنگاران و پاسخگویی به سرنوشت به این وام خودداری می‌کنند.
وام مسکن خبرنگاران تبدیل شده به توپی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی در حال بازی است و خبرنگاران نمی دانند در کدام وزات خانه باید دنبال آن بگردند.

وام مسکن خبرنگاران شبیه یک شوخی است

از آنجایی که هدیه نقدی رییس جمهور هفت ماه پس از آن تاریخ و درست در آخرین روز سال گذشته با مشکلات و حواشی بسیار به تعدادی از خبرنگاران پرداخت شده، می‌شود به راحتی حدس زد که موضوع پرداخت وام ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومانی بیشتر شبیه یک شوخی است
به هر حال حدود چهار ماه ديگر دوباره روز خبرنگار فرا ميرسد و هنوز از سرنوشت وام مسكن خبرنگاران كه رييس جمهور سال گذشته قول آن را داده بود خبري در دست نيست.