واکنش پرویز پرستویی به بازیگر شدن پسرش

نشست خبری سریال نمایش خانگی « هم گناه » با حضور عوامل و بازیگران این پروژه و جمعی از اهالی رسانه عصر یکشنبه در پردیس سینمایی باغ کتاب برگزار شد.

اخبار فرهنگ و هنر- مصطفی کیایی کارگردان سریال درباره فصل بندی‌های این سریال، گفت: فصل اول سریال ۱۲ قسمت بود که با گذر ۳ ماهه از قصه، مخاطب با فضای جدیدی روبرو می‌شود. سعی کردیم فصل دوم را به دلیل شیوع کرونا و نیاز مخاطب با حداقل زمان توزیع کنیم.

محسن کیایی نویسنده و بازیگر این سریال در ادامه صحبت‌های برادرش گفت: قرار بود در ۵۰ قسمت به موضوع بپردازیم، اما تصمیم گرفتند که ۲۴ قسمت شود؛ به همین علت مخاطب یک گذر زمانی را نمی‌بیند و بعد دوازده قسمت، فصل بعدی آغاز شد.

او در ادامه در خصوص پرداخت به افراد ترنس در این قصه عنوان کرد: کاراکتر ترنس از ذهن من نشات می‌گیرد، زمانی که به کافه می‌رفتم اشخاصی با این وضعیت آنجا می‌آمدند و این ذهن من را درگیر کرد. البته قصدم این است که بستر سازی کنیم و در مورد معضل اجتماعی این چنینی صحبت کنیم.

مصطفی کیایی ادامه داد: در خصوص انتخاب شخصیت ترنس سعی کردیم از هر نظر کلیشه نباشد. به این علت خانم سوگل خلیق انتخاب شدند و اغراقی در کاراکتر وجود نداشت.

محسن کیایی در خصوص پررنگ جلوه دادن تضاد نسل‌ها در این سریال گفت: پرداختن به خانواده از خواسته‌های اصلی و وظیفه ماست و از سویی تلاش کردیم برای قابل لمس و باور پذیر شدن، تضاد بین نسل‌ها را سعی کردیم نشان دهیم. در مجموع هم نقد کنیم و هم اتفاقات را نشان دهیم.

مصطفی کیایی بیان کرد: اتفاقا ما سعی کردیم به درستی به خانواده‌ها بپردازیم و نمونه آن خانواده صبوری است که در بخش‌های مختلف زندگی آن‌ها دیده می‌شود.

پرستویی بازیگر سریال «هم گناه» در خصوص بازی در سریال نمایش خانگی گفت: من همیشه فکر می‌کردم نمایش خانگی حالت شانه تخم مرغی دارد، اما پس از انتشار سریال «شهرزاد» دیدم می‌توان محصول خوب تولید کرد. پس از بازی در فیلم «مطرب» این اثر پیشنهاد شد که طبق عادت در ابتدا گارد داشتم، اما نگاهم را عوض کردم و پس از خواندن فیلمنامه اصرار کردم این اثر ساخته شود.

وی ادامه داد: به نظرم هر قسمت این سریال می‌تواند یک فیلم سینمایی باشد چراکه احترام به مخاطب در آن دیده می‌شود. قصه جذابی دارد و مسائل خوبی را که از دل جامعه بیرون می‌آید را مطرح می‌کند.

پرستویی درباره انتخاب پسرش بیان کرد: در زمان پیش تولید عکس من و پسرم را با هم دیده بودند و مورد انتخابشان بود و قرار شد نقش گذشته من را بازی کند. خودم راضی نبودم، اما در نهایت برخلاف میل باطنی من او را انتخاب کردند. طبیعتا این‌کار برای ما قداستی دارد که از جزئیات آن اطلاع داشته باشیم و به شخصه ورود پول کثیف به سینما برای من مهم بوده و هست. در فیلم «مطرب» و سریال «هم گناه» شرافت و تمیزی رعایت شده است و از این بابت خوشحال هستم.

مصطفی کیایی درباره تاثیر خانه نشینی به علت کرونا در میزان استقبال از سریال گفت: قرنطینه باعث شد پلتفرم‌ها بهتر دیده شوند. از سویی قصه توانست مخاطب را جذب کند و حضور بازیگران خوب و کارگردانی می‌تواند در وهله بعدی کمک کننده باشد.

این کارگردان گفت: سال‌ها پیشنهاد که ساخت نمایش خانگی به من می‌شد، قبول نمی‌کردم، اما بالاخره ساخت سریال «هم گناه» را پذیرفتم. سرمایه گذاری در تولیدات برایم مهم است و در سریال «هم گناه» فیلمیو و نماوا روی این اثر سرمایه گذاری کردند و فکر می‌کنم کاملا منشا آن مشخص است.

حبیب رضایی دیگر بازیگر این سریال در خصوص عدم معرفی بازیگران جدید در سطح گسترده بیان کرد: جوانی، تجارب کاری، و... دلیل بر بازیگر بودن یک شخص نمی‌شود؛ بدین علت بین چند هزار نفر یک بازیگر به معنای شش دانگ ظهور می‌کند و اصلا نیاز به لابی گری ندارد و قطعا کیفیت بازی و توانایی خاص و تمرین، حرف اول و آخر را می‌زند.