سینماهای چین آماده بازگشایی/صف کشیدن هالیوودی‌های پرفروش

روزنامه‌های محلی کشور چین می‌گویند که نهادهای فرهنگی و اجتماعی به طور جدی کار‌های مقدماتی لازم برای بازگشایی سینما‌ها را به زودی انجام می‌دهند. بر همین اساس مراحل مقدماتی برای بازگشت مهمترین کشور جهان از نظر گیشه سینما به این عرصه آماده شده است. 

اخبار فرهنگ و هنر - فیلم سینمایی «میان ستاره‌ای» ساخته کریستوفر نولان احتمالاً یکی از مهمترین فیلم های هالیوود است که در روز‌های ابتدایی بازگشایی سینماها اکران می شود. مسئولین دولتی کشور چین قصد دارند با اکران آثار قدیمی و جذاب از جمله فیلم‌های « اونجرز » مردم را برای بازگشت به سینما‌ها ترغیب کنند.

با کاهش نگرانی‌ها، مسئولان تصمیم گرفتند سینما‌ها در برخی شهر‌ها از جمله فوجیان، شاندونگ و سیچوان را باز کرده و مردم را برای تماشای دوباره‌ی فیلم‌ها روی پرده‌ی نقره‌ای ترغیب کنند. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ سینما در سراسر پرجمعیت‌ترین کشور جهان فعال بوده و انتظار می‌رود این رقم طی هفته‌های آینده بیشتر هم شود.

همچنین نسخه‌ی سه بُعدی مجموعه آثار هری پاتر قرار است با وضوح تصویر ۴K روی پرده‌ی نقره‌ای سینماهای چین برود و شرکت برادران وارنر هم این موضوع را تایید کرده است.

آواتار ، تلقین، کتاب سبز، مرد گرگ نما، مرد آهنی، مرد عنکبوتی، ونوم و جنگ ستارگان از جمله آثاری هستند که قرار است برای رونق بخشیدن به سینماهای چین پس از بازگشایی اکران شوند، البته در این میان سهم سینمای چین از فیلم های داخلی هم کم نیست و چندین فیلم پرفروش چینی هم باز اکران می شوند.

سینمای جهان پس از شیوع کرونا و تعطیلی چندین ماهه خود شاهد تغییرات فراوانی بود، بسیاری آثار سینمایی ساخت خود را متوقف کردند و بسیاری از آثار نیز به مرز ورشکستگی رسیدند، حال بعد از ماه ها زمزمه هایی نسبت به بازگشت سینما به گوش می رسد، زمزمه هایی که باید دید تا چه زمان باید صبر کرد تا حالتی جدی به خود بگیرند.