زوج پریناز ایزدیار و امیر جدیدی این بار در «لتیان»

 در آستانه بازگشایی سینماهای سراسر کشور پس از نزدیک به چهار ماه تعطیلی بر اثر شیوع بیماری کرونا و آغاز قرنطینه خانگی، بسیاری از هنردوستان از سویی با اشتیاق به این بازگشایی نگاه می‌کنند و از سویی برخی همچنان رغبتی برای حضور در سالن‌های سینما نشان نمی‌دهند. 

اخبار فرهنگ و هنر - البته بازگشایی سینماها بعد از عبور از دوران اوج بیماری کرونا نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از سینماهای جهان در دستور کار قرار گرفته است، به فرض مثال کریستوفر نولان از جمله حامیان بازگشایی سینماها است، اکران فیلم «تنت» ساخته وی اولین فیلم بعد از کرونا خواهد بود. 

سینمای کشور هم طی چهار ماه گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرد، اکران آنلاین از جمله پدیده های مهم این دوران بود که با استقبال گسترده ای روبرو شد و حال در چرخه خود نزدیک به ده فیلم را می بیند، اکران سینما ماشین هم نوع دیگری از مدیوم پخش بود که البته تجربه چندان موفقی نبود.

حال با وجود اینکه براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ستاد ملی مبارزه با کرونا سالن‌های سینمایی در سراسر کشور از اول تیر ماه بازگشایی می شوند، باز هم کارگردانانی هستند که اکران آنلاین را به اکران در سالن سینما با شرایط موجود و تخصیص نصف صندلی های سینما ترجیح دهند. 

فیلم سینمایی « لتیان » دیگر گزینه تازه چرخه اکران آنلاین است که به زودی وارد بلیت فروشی می‌شود، «لتیان» نخستین تجربه علی تیموری محسوب می‌شود. کارگردانی که پیش از این شاید امید به اکران معمولی فیلمش در سالن های سینما داشت اما با توجه به شرایط موجود به اکران آنلاین رضایت داده است. 

وی تاکنون سال‌ها به عنوان دستیار کارگردان در این عرصه فعالیت کرده و حالا می‌خواهد شانس خود در مقام کارگردان امتحان کند، وی در لتیان به سراغ فیلمنامه‌ای از اکتای براهنی رفته و امیر جدیدی را به عنوان نقش اول مرد اثر انتخاب کرده است.

نکته قابل توجه درباره لتیان همکاری مجدد پریناز ایزدیار و امیر جدیدی است، امیر جدیدی و پریناز ایزدیار یکبار دیگر در فیلم سینمایی هت تریک با هم همبازی بودند و این فیلم هم مورد استقبال هوادارانشان واقع شد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «لتیان» آمده است: لتیان یک سد است. سدی بر روابط انسانی. رودخانه‌های روابط پشت سدی ایستاده‌اند و راه بن بست است. یک نفر می‌خواهد این سد را بشکند اما خوب می‌داند که شکستن سد به این سادگی نیست. شهر خراب خواهد شد. تکلیف چیست؟.

امیر جدیدی ، پری ناز ایزدیار، سارا بهرامی ، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی‌فر از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی لتیان به ایفای نقش پرداخته اند. باید دید ترکیب پربازیگر فیلم سینمایی لتیان می تواند این فیلم را به عنوان یکی از پرفروش ترین آثار سینمای آنلاین معرفی کند یا خیر. 

کشتارگاه به کارگردانی ابراهیم امینی، خروج ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا ، تیغ و ترمه به کارگردانی کیومرث پوراحمد، زیر نظر ساخته مجید صالحی، طلا به کارگردانی پرویز شهبازی، بهت ساخته عباس رافعی و میهمان خانه ماه نو به کارگردانی تاکفومی تسوتسویی از جمله آثاری هستند که در چرخه اکران آنلاین حضور دارند.