کارگردان «ستایش» سریال «بوم و بانو» را می سازد

قرار است  سریال «بوم و بانو»  به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی آرمان زرین کوب در ماه محرم از شبکه دو سیما پخش شود.

اخبار فرهنگ و هنر - این سریال در شهرک سینمایی، زندان قصر و ... مقابل دوربین رفته و بیش از ۷۰ درصد تصویربرداری شده است .

در خلاصه داستان « بوم و بانو » آمده است: در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می‌شود و شورشان به یغما می‌رود، عشقی بی آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می‌رود، اما در واپسین لحظات، چون سیمرغی از میان خاکستر برمی خیزد ....

در این سریال که در دوره پهلوی اول روایت می‌شود و بزنگاهی از تلاقی عشق، سیاست و مذهب است، قصه‌ها واقعی نیستند و شخصیت‌ها نیز مابه ازا واقعی ندارند. همچنین کشف حجاب و ممنوعیت عزاداری برای سالار شهیدان از دیگر موضوعاتی است که دراین سریال به تصویر کشیده می‌شود.

مسعود رایگان در این سریال ایفاگر نقش تیمسار افشار و بهنام تشکر نیز نقش سرهنگ سپنتا را بر عهده دارد. ساغر قناعت که پیش از این با فیلم‌های سینمایی «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی و «جشن دلتنگی» به کارگردان پوریا آذربایجانی در قامت بازیگر شناخته شده بود با بازی در سریال «بوم و بانو» اولین حضور تلویزیونی خود را تجربه می‌کند. فریبا متخصص نیز در این پروژه نقش ماهرخ همسر تیمسار افشار را برعهده دارد. همچنین مهدی احمدی و دیبا زاهدی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

«بوم و بانو» به قلم شعله شریعتی و اعظم بهروز و کارگردانی سعید سلطانی عاشقانه‌ای در هزار توی تاریخ است که در ۳۵ قسمت برای پخش از شبکه دو سیما تولید خواهد شد.