آماده سازی انیمیشن زندگی«حاج قاسم» برای سالگرد شهادت

محمد رحیم لیوانی رییس مرکز صبا درباره مجموعه پویانمایی مرتبط با شهید سلیمانی که پیش از این خبر ساخت آن مطرح شده بود بیان کرد: پس از شهادت  سردار سلیمانی قول دادیم که اثری را در قالب زندگینامه‌ای بسازیم که یک مجموعه پویانمایی با نام «چهل شاهد» است. محمدعلی صفورا ساخت این مجموعه را بر عهده گرفت که تهیه کننده و کارگردان آن است و همچنان در حال کار روی مراحل تولید این مجموعه است.

اخبار فرهنگ و هنر - رییس مرکز صبا درباره این مجموعه چهل قسمتی که چند فصل دارد، عنوان کرد: فصل اول از این مجموعه که هفت قسمت دارد هم اکنون آماده شده و قرار است در هفته دفاع مقدس سال جاری روی آنتن برود.

وی در پایان گفت: یک قسمت از این مجموعه ۴۰ قسمتی به زندگی سردار سلیمانی اختصاص یافته است که مقاطعی از زندگی او را در برمی‌گیرد و قرار است در سالگرد شهادت این شهید بزرگوار پخش شود.

مطالعه، نگارش سناریو و پیش تولید پویانمایی «زندگی تا شهادت سردار سلیمانی» سال گذشته با کیفیت Full HD به صورت اثری نیمه بلند با تکنیک کمیک موشن آغاز شده است. این انیمیشن در ادامه ساخت مجموعه پویانمایی «چهل شاهد» تعریف شده و مخاطبش نوجوانان هستند.

«چهل شاهد» شامل زندگی تا شهادت ۴۰ شهید انقلاب و دفاع مقدس با نمایش تصویری از اخلاق، رفتار و سبک زندگی آنان است.

سه قسمت از مجموعه «چهل شاهد» مربوط به زندگی شهیدان محمد منتظرقائم، محمد جهان‌آرا و عبدالحسین برونسی است و ساخت هر قسمت از این مجموعه تقریباً ۲ ماه زمان می‌برد.