برای 2 فیلم انصراف داده فکری کنید/ وقت ورود سازمان سینمایی فرا رسیده

جمال ساداتیان، پیرامون انصراف دو فیلم اصلی چرخه اکران سینما‌ها بعد از بازگشایی سینما‌ها گفت: به نظر من بازگشایی سینما‌ها را می‌توان انجام داد، اما اینکه بعد از این بازگشایی چه اتفاقی برای سینما‌ها می‌افتد کاملا جای تردید و تفکر دارد.

اخبار فرهنگ و هنر - وی با اشاره به انصراف « شنای پروانه » و «خوب بد جلف ۲» از چرخه اکران افزود: متاسفانه در حال حاضر با غیبت این دو فیلم ما شاهد اکران فیلم‌هایی هستیم که در شرایط عادی و خوب سینما هم نمی‌فروختند و هیچ قوه جاذبه‌ای برای مخاطبان سینما نداشتند. این فیلم‌ها در شرایط عادی وضع خوبی نداشتند پس در شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا به هیچ عنوان نمی‌توان به آن‌ها امید داشت.

مدیر پردیس سینمایی آستارا درباره دلیل انصراف دو فیلم از چرخه اکران تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده‌هایی پیرامون تبلیغات محیطی و تلویزیونی را به سازندگان «شنای پروانه» و «خوب بد جلف ۲» داده بود، اما تا آنجا که می‌دانم این وعده‌ها عملی نشده و سازندگان هم ترجیح دادند این فیلم‌ها را از اکران بیرون بکشند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: با شرایط فعلی با بازگشایی سینماها اتفاق خاصی برای این صنعت نخواهد افتاد، اینکه ما بگوییم سینما‌ها بازگشایی می‌شوند، اما هیچ برنامه‌ای برای آن نداشته باشیم کاملا رفع تکلیف است. ما باید ببینیم این بازگشایی چه کارکردی در پی دارد، از نظر من بازگشایی سینما‌ها با شرایط فعلی هیچ کارکردی ندارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» درباره ضرر سینماداران در بازگشایی سینما‌ها افزود: در شرایط کنونی همه چیز مبهم است، گا‌ها برخی تعطیلی‌ها زمان مشخصی دارد، در حال حاضر چهار ماه تعطیلی بدون برنامه داشته ایم، متاسفانه وضعیت سینما چشم اندازی ندارد و مشخص نیست که سینما‌ها تا چه زمان به وضعیت عادی باز می‌گردد.

وی در همین راستا اذعان کرد: از نظر من در شرایط فعلی شاید بازگشایی سینما‌ها با ارائه تمهیداتی خاص به سود سینما باشد، اما نباید فراموش کنیم که صرفا بازگشایی سینما‌ها هیچ فایده‌ای ندارد، ما باید برای این بازگشایی برنامه داشته باشیم، چون در غیر این صورت ضرر این چهار ماه تعطیلی چندین برابر می‌شود.

این فعال عرصه سینما با اشاره به کنترل بیشتر بیماری کرونا اظهار کرد: بسیاری از صنوف فعالیت خود را آغاز کرده اند، کرونا مثل قبل ناشناخته نیست و حداقل روش‌ها برای پیشگیری آن حاصل شده است، از نظر من می‌توان با رعایت این اصول بهداشتی به سمت بازگشایی سینما‌ها رفت، اما بدون مقدمه چینی و آمادگی این بازگشایی قطعا شکست خواهد خورد.

وی اکران آثار جذاب سینمایی را یکی از عوامل موفقیت در بازگشایی سینما‌ها دانست و اظهار کرد: مهمترین عامل برای موفقیت در چرخه اکران این است که ما فیلم‌های خوب را که قوه محرک برای جذب مخاطب دارند را اکران کنیم، زیرا فیلم‌های فعلی با توجه به انصراف دو فیلم اصلی چنین قدرتی را ندارند، مخاطبان سینما باید با اکران فیلم‌های با کیفیت به بازگشت به سالن‌های سینما ترغیب شوند.

سادتیان افزود: از نظر من سازمان سینمایی باید هرچه سریعتر وارد عمل شود و موانعی که برای اکران فیلم‌های مطرح به وجود آمده را از سر راه بردارد، زیرا تنها در این صورت می‌توان به بازگشایی سینما‌ها امیدوار بود، در حال حاضر باید وعده‌های تبلیغاتی که به فیلم‌ها داده شده محقق شود، زیرا بازگشایی سینما‌ها چالش ملی کشور است و صرفا به اکران دو فیلم ختم نمی‌شود پس باید برای این اتفاق دورنما را در نظر بگیریم.

این تهیه کننده سینما درباره دورنمای سینمای ۹۹ خاطرنشان کرد: در حال حاضر فیلم‌های بسیار خوبی را در صف اکران داریم، این فیلم‌ها ظرفیت‌های خوبی برای اکران دارند، اما بخش عمده موفقیت این آثار نیازمند حمایت همه جانبه است، از نظر من همه باید کمک کنیم تا جنازه چرخه اکران که ماه‌ها روی زمین مانده را از روی زمین بلند کنیم.