سرپرست جدید شبکه «افق» منصوب شد

 رضا پورحسین مشاور عالی معاون سیما در مراسم معارفه سلیم غفوری گفت: شبکه افق، شبکه‌ای است که بر پایه گفتمان انقلاب، دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی اسلامی برنامه سازی می‌کند و انتظارات از این شبکه بالا ست.

اخبار فرهنگ و هنر - وی با توجه به تغییرات جدید مدیریتی در شبکه افق خاطرنشان کرد: جلال غفاری یک مدیر پژوهشگر و اهل فکر است که با شخصیت والایی که از وی سراغ داریم رسانه همچنان از مشاوره‌های فکری او بهره خواهد برد.

مشاور عالی معاون سیما با اشاره به بالندگی و موفقیت شبکه مستند در مدت حضور غفوری گفت: شبکه مستند، شبکه‌ای مطرح است و در ماه‌های اخیر از رشد قابل توجه مخاطبان برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه سلیم غفوری شبکه مستند را در دوران اوج تحویل داد افزود: در این مدت جهش مطلوب در شبکه مستند داشته‌ایم و این مسیر ارتقا به طور کامل مشهود بوده و برگزاری چندین دوره جشنواره مستند از دیگر این مصداق‌ها است.

وی افزود: از سکان‌دار جدید شبکه افق انتظار می‌رود در ادامه تلاش‌های مدیران پیشین این شبکه، برای برنامه سازی های مبتنی بر گفتمان انقلاب، دفاع مقدس تاکید بیشتری داشته باشد و در طراز باقی بماند و پیام و محتوا را هنری‌تر ارائه کند.

پورحسین تاکید کرد: در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و پویایی بیشتر باید از حالت مستقیم گویی فاصله گرفت و بیش از پیش ابزار هنر را به خدمت گرفت.

سلیم غفوری در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات جلال غفاری مدیر پیشین شبکه افق گفت: موفقیت این شبکه حاصل تلاش و دلسوزی‌های مدیران این مجموعه است و امیدوارم با اعتمادی که معاون محترم سیما به اینجانب داشته بتوانیم مفاهیم ناب گفتمان انقلاب اسلامی را اثرگذارتر به گوش مردم برسانیم.

وی ادامه داد: نگاهمان در شبکه افق محدود به مخاطب خاص نیست و برای اینکه بتوانیم رسالت رسانه‌ای خود را در حوزه گفتمان انقلاب و بیان آرمان‌های نظام و شعائر اسلامی بیان کنیم باید برای مخاطب عام هم برنامه سازی کنیم و از دیگر ساختارهای جذاب تلویزیونی بهره ببریم.

مدیر پیشین شبکه افق در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام شده در شبکه در دوره تصدی خود گفت: دستاوردهای شبکه در گرو تلاش همکارانم بوده و اینجا لازم است ضمن طلب حلالیت از تلاش‌هایشان قدردانی کنم.

جلال غفاری رهبر معظم انقلاب را بزرگ‌ترین سلحشور رسانه‌ای در دوران کنونی برشمرد و افزود: ایشان بارها بر خط شکنی رسانه‌ای تاکید کرده‌اند و اصل مطلب را بیان کرده‌اند، بنابراین لازم نیست مدام به تفسیر و توضیح کلام ایشان بپردازیم زیرا به صراحت مطالباتی دارند که وظیفه ما، تلاش در راستای تحقق آنهاست.

وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، کار در تلویزیون نیازمند دو بال هنر و پژوهش است، در واقع بدون در نظر گرفتن این دو ابزار مهم، نمی‌توان به هدف دست یافت.

غفاری قدیر با اشاره به تاکید رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر کیفی‌سازی تولید در رسانه ملی عنوان کرد: واقعیت این است که اگر از قدرت تلویزیون به درستی استفاده کنیم، می‌توانید تأثیرگذاری بالایی هم بر جامعه داشته باشیم و مدیریت هنری و فرهنگی را به طرز صحیح انجام دهیم.