افزایش قیمت بلیت سینماها همراه با شروع اکران‌ها

قرار بود بازگشایی سینماها پس از چهار ماه تعطیلی بخاطر شیوع کرونا، روز یکم تیرماه و با اکران دو فیلم « شنای پروانه » و « خوب، بد، جلف ؛ ارتش سری» باشد، اما انصراف صاحبان این دو فیلم از اکران به دلیل حمایت‌های انجام نشده، کار را به جایی رساند که شروع فعالیت دوباره سینماها با تعطیلی بسیاری از سالن‌ها همراه شد.

اخبار فرهنگ و هنر - برهمین اساس شب گذشته (1 تیر ماه) جلسه‌ای در سازمان سینمایی با حضور اعضای شورای صنفی نمایش و یکی از مدیران سازمان سینمایی برگزار و در نهایت برای حل بحران پیش آمده، تصمیم به اکران این دو فیلم از چهارشنبه، چهارم تیرماه گرفته شد.

البته به گفته رییس انجمن سینماداران و برخی دیگر از مدیران سینمایی در جلسه طولانی روز 31 خرداد هم قرار بر همین بود که تا روز چهارشنبه برای بازگشایی سینما تامل شود که در این فرصت مذاکرات تازه‌ای با سازندگان دو فیلم انصرافی صورت گیرد ولی همان شب سازمان سینمایی اطلاعیه‌ای داد مبنی براینکه سینماها از روز یکم تیر ماه با فیلم‌هایی که قبل از شیوع کرونا در سال 98 روی پرده بودند اکران می‌شود. این اتفاق سبب انتقاد زیادی از سوی سینماداران شد.

اما حالا قرار شده این دو فیلم از چهارشنبه، چهارم تیر روانه سینماها شوند به این امید که مخاطب بیشتری را به سینماهایی که با ظرفیت کمتری بلیت می‌فروشند، جذب کنند.

علی سرتیپی، پخش‌کننده فیلم «شنای پروانه» در گفت‌وگویی کوتاه درباره اینکه شرایط چه تغییری کرده که راضی به اکران شده‌اند، با تاکید براینکه در این شرایط باز شدن سینما آداب و احترامی دارد، بیان کرد: الان چیزی نسبت به هفته قبل تغییر نکرده و ما می‌خواستیم بخاطر سینما و سالن‌های سینمایی اقدامی انجام دهیم. در حال حاضر فقط یک اطمینان خاطر داریم از اینکه سه هفته فیلم جدیدی اکران نمی‌شود تا وضعیت سینما را بهتر بتوانیم بررسی کنیم.

او درباره قیمت افزایش یافته فیلم در پیش فروش برخی سینماها نیز گفت: بلیت‌ سینما گران نشده، بلکه ارزش افزوده بعلاوه سه درصد حق خرید به مبلغ کلی 2500 تومان به همان قیمت 20 هزار تومانی بلیت اضافه شده است که آن هم تقسیم می‌شود و به اداره مالیات داده خواهد شد.

وی افزود: دست‌اندکاران این فیلم در تلاش هستند تا مواد تبلیغی و تیزرهای «شنای پروانه» را برای پخش آماده کنند.

«شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی بهترین فیلم سی‌وهشتمین جشنواره فجر از نگاه تماشاگران بود که جواد عزتی ، امیر آقایی، طناز طباطبایی، پانته‌آ بهرام، مه‌لقا باقری و علی شادمان در آن بازی کرده‌اند.

کمدی «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» نیز سال گذشته به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروزی انتخاب شده بود که برای رونق بخشی به سینماها در ماه‌ پایانی سال زودتر اکران شد، اما با شیوع کرونا سه روز روی پرده بود که در همان مدت هم به فروش خوبی دست یافته بود.

در این فیلم سام درخشانی، پژمان جمشیدی ، حامد کمیلی، ریحانه پارسا ، ستاره پسیانی، مارال فرجاد، علی اوجی، شکیب شجره، الهام شعبانی، فرهاد آییش و گوهر خیراندیش بازی کرده‌اند.