«خروج» و «طلا» اکران عمومی می‌شوند؟

طبق جدول سمفا (سامانه جدید بلیت فروشی سینما)، فیلم‌های « شنای پروانه »، «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری»، «قطار آنشب»، « بی وزنی »، «جهان با من برقص»، «عطر داغ»، «یادم تو را فراموش»، «چهل و هفت» و مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» از چهارشنبه چهارم تیرماه اکران خواهند شد.

اخبار فرهنگ و هنر - البته مهدی فرد قادری کارگردان «بی وزنی» در صفحه شخصی‌اش از انصراف خود از اکران عمومی خبر داد و اعلام کرد، فیلمش به زودی در یکی از سایت‌‌های اینترنتی و شبکه نمایش خانگی منتشر خواهد شد.

«خروج» و «طلا» اکران عمومی می‌شوند؟/ احتمال کناره‌گیری یک فیلم از اکران

مسئله بعدی این روزهای اکران فیلم ها ، بلیت‌هایی است که قبل از انصراف «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» برای این دو فیلم فروخته شد؛ خریداران بلاتکلیف مانده بودند که هزینه پرداختی‌شان چه می‌شود. در نهایت شرکت‌های فروش بلیت متقبل شدند که یا وجه را به مردم بازگردانند و یا زمانش را جابه‌جا کنند.

از سوی دیگر، برای برخی فیلم‌ها که به صورت آنلاین نمایش داده شدند و سازندگان آن اعلام کردند با بازگشایی سینما‌ها اکران عمومی خواهند شد، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. تنها فیلم‌هایی که در سامانه سمفا فهرست شده اند، اکران عمومی خواهند شد و مرجع اصلی سمفاست.

با مراجعه به برخی درگاه‌های فروش بلیت، متوجه اسامی ۱۵ فیلم می‌شویم؛ سینما‌هایی که سالن زیاد دارند، برای اینکه بتوانند سالن‌هایشان را پر کنند، فیلم‌های دیگری را در سالن‌های کوچکشان به نمایش گذاشته اند که با آمدن فیلم‌های جدید به مرور برداشته می‌شوند و یا در همان حجم کم اکران می‌شوند.