آغاز پخش سینمایی و اینترنتی فیلم علی مصفا در آمریکا

مایکل رزنبرگ مدیر فیلم موومنت اعلام کرد که حقوق پخش سینما، اینترنت و دی وی دی فیلم سینمایی «یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی، برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس ۲۰۲۰ و نامزد خرس کریستال جنریشن جشنواره برلین، از شرکت «پیرامید اینترنشنال» خریداری شده و قرار است این فیلم در پاییز امسال ابتدا در سینما و سپس به شکل آنلاین و دی وی دی در آمریکا عرضه شود.

اخبار فرهنگ و هنر - مدیر فیلم موومنت با ابراز خوشحالی از عرضه « یلدا » برای سینمادوستان آمریکایی، آن را درامی گیرا و تفکرانگیز از کارگردانی مستعد خواند.

فیلم موومنت کمپانی پخش نیویورکی و عرضه کننده آثار فیلمسازانی چون بون جون هو (از کره جنوبی و کارگردان پارازیت) دیائو اینان (از چین وکارگردان زغال سیاه یخ نازک) و آثاری از هیروکازو کوریدا کارگردان ژاپنی  در آمریکاست.

«یلدا» به تهیه‌کنندگی علی مصفا از روز سه شنبه سوم تیرماه در سینماهای تهران و استان‌ها از جمله سینما فرهنگ، خانه هنرمندان، موزه سینما، پردیس سینمایی کورش، پردیس سینمایی چهارسو، پردیس سینمایی هویزه مشهد، پردیس سیتی سنتر اصفهان، پردیس سینمایی ساحل اصفهان، سینما عمیق بجنورد، پردیس اکومال کرج و پردیس ستاره باران تبریز روی پرده رفته است.

داستان این فیلم در مورد مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است تا از طرف تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

بهناز جعفری ، صدف عسگری، بابک کریمی، آرمان درویش، فرشته حسینی، فقیهه سلطانی، فروغ قجابگلو، زکیه بهبهانی، رامونا شاه، ساغر صباحی، حسن جودکی، محمد ساربان، کمال هاشمی، ولی الله ریگی، فرهاد فداکار، لیلا شفاعی مهر، محمود ذوالفقاری، نسا افرنگه، مریم خداوردی، بنفشه غفاری، بهنام داودی، سارا والیانی، بهرام افشار و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا» هستند.