داستانی عجیب از ربوده شدن ۸۴زائر ایرانی توسط داعش/ عکس
محمد محمودی‌نورآبادی نویسنده کتاب «خنده‌ زار» درباره مضمون کتاب «شام برفی» گفت: کتاب «شام برفی» روایتی از اسارت ۸۴ زائر ایرانی است که در مسیر فرودگاه دمشق به زینبیه توسط گروه تروریستی داعش ربوده شده و در طی این مدت در محل‌های مختلف اطراف دمشق شکنجه شدند.
 
اخبار فرهنگ و هنر - این نویسنده همچنین درباره علل نگارش کتاب «شام برفی» گفت: طرف قرارداد من تیپ هوابرد المهدی مستقر در جهرم بود که با من تماس گرفتند و سوژه را به من اعلام کردند، جذابیت سوژه به من نوید کتابی ارزشمند و پرمخاطب را داد. این کتاب به عنوان یکی از اولین کتاب‌های منتشر شده درباره برخورد داعش با مردم است. 

 

نورآبادی در مورد نحوه نگارش کتاب «شام برفی» گفت: برای نوشتن کتاب «شام برفی» با افراد زیادی مصاحبه کردم، اما تمامی مصاحبه‌ها را از زبان یک نفر که مسئول این افراد محسوب می‌شد بیان کردم، نام او محمود الهی بود. «شام برفی» توسط انتشارات ملک اعظم مشهد در سال ۹۳ به چاپ رسید و به عنوان بهترین کتاب خراسان رضوی معرفی شد.

نویسنده «شام برفی»  در ادامه گفت: نکته تاثیرگذار این کتاب اتفاق‌ها و توسل‌هایی بود که اسرای ایرانی در بند تکفیری‌ها به اهل بیت(ع) داشتند. آن‌ها به ۱۴ منزل جابجا شدند و در مواجهه با مشکلات متعدد هربار با توسل به ائمه معصومین(ع) دغدغه‌ها و مشکلاتشان کمتر شد.
 
او در پایان گفت: اسرای ایرانی به خاطر شکنجه‌های فراوانی که از سوی یکی از تکفیری‌ها به نام ابوسمیر شدند  بسیار ناراحت بودند، به همین منظور روزی آن‌ها به حضرت فاطمه زهرا(س) متوسل شدند، چند ساعت بعد صدای ماشین حمل غذا که عموما میزان ناچیزی غذا برای آنان می‌آورد شنیده شد، به دنبال آن ابوسمیر برای آوردن غذا ظرف آن‌ها را می‌گیرد و به داخل محوطه زندان می‌رود همان زمان صدای خمپاره‌ای زوزه کشان بلند می‌شود و بعد محوطه و زندان را می‌لرزاند، خمپاره ای که ابوسمیر را از بین برد.