آخرین وضعیت ساخت سریال «ارباب حلقه‌ها»

اعضای گروه ساخت سریال «ارباب حلقه‌ها» برای آمازون پرایم ویدیو و «کابوی بیباپ» نتفلیکس اجازه یافتند تا در نیوزیلند کار تولید این ۲ سریال را از سر بگیرند. ۵ پروژه دیگر نیز در کنار این ۲ پروژه از همین مجوز برخوردار شدند.

اخبار فرهنگ و هنر - وزیر تجارت، نوآوری و استخدام نیوزیلند اعلام کرد اعضای ۷ پروژه بین‌المللی اجازه یافتند تا از دیگر کشورها وارد نیوزیلند شوند و کارشان را از سر بگیرند.

پیش از این اعضای ساخت ادامه‌های « آواتار » و «قدرت سگ» نیز وارد این کشور شده و کارشان را از سر گرفته بودند.

در مجموع ۲۰۶ بازیگر و اعضای گروه ساخت و ۳۵ تن از افراد خانواده‌های آنها اجازه یافته‌اند تا در دوره ۶ ماهه آینده در این کشور کار تولید فیلم را انجام دهند.

گفته شده با شروع کار این پروژه‌ها ۳ هزار شغل جدید در نیوزیلند ایجاد می‌شود و ۴۰۰ میلیون دلار به اقتصاد این کشور کمک می‌شود.

وزیر توسعه اقتصادی این کشور نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که موفقیت این کشور در مدیریت شیوع ویروس کرونا این امکان را برای نیوزیلند فراهم کرده که یکی از معدود کشورهای جهان باشد که بتواند به راحتی و با سلامت به ادامه چنین فعالیت‌هایی بپردازد.

وی افزوده است: دوستان این موقعیتی جهانی است که باید از آن استفاده کنیم و با وجود بحرانی که جهان را دربرگرفته بخش تولیدات سینمایی جهانی نیوزیلند را تقویت کنیم.

کار تولید سریال « ارباب حلقه‌ها » در اوکلند در حال انجام بود که شیوع کرونا رخ داد. شماری از اعضای ساخت سریال در نیوزیلند ماندند و به قرنطینه رفتند و برخی به خانه‌هایشان در آمریکا برگشتند و حالا دارند دوباره به نیوزیلند مراجعت می‌کنند.

گفته شده ۹۳ تن از اعضای گروه ساخت و ۲۰ تن از افراد خانواده آنها برای تولید این سریال به نیوزیلند برمی‌گردند. رابرت آرامایو، اوین آرتور و نازنین بنیادی بازیگران این سریال از جمله این چهره‌ها هستند.

«کابوی بیباپ» هم اقتباسی از یک سریال انیمه علمی تخیلی ژاپنی است که نتقلیکس در دست دارد و هرچند هنوز تولید آن شروع نشده اما ۱۹ عضو گروه ساخت و ۹ عضو خانواده‌شان وارد نیوزیلند می‌شوند تا این کار را آغاز کنند. هنوز زمان اکران این سریال اعلام نشده است.