«متری شیش و نیم» به جشنواره ملبورن می‌‌رود

این رویداد سینمایی که در ابتدا به طور کلی لغو شده بود و در ادامه نسخه آنلاین را جایگزین نسخه فیزیکی کرد، امسال میزبان نمایش آنلاین بیش از ۶۰ فیلم بلند سینمایی و چندین فیلم کوتاه است و از سینمای ایران نیز دو فیلم « متری شیش و نیم » ساخته سعید روستایی و مستند «سایه‌های بی خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی برای حضور در این رویداد سینمایی انتحاب شده‌اند.

اخبار فرهنگ و هنر - «متری شیش و نیم» تاکنون موفق به کسب چندین جایزه بین‌المللی از جمله بهترین کارگردانی (سعید روستایی) و بازیگری (نوید محمدزاده) از جشنواره فیلم توکیو و تقدیر ویژه بهترین فیلم بین‌المللی از جشنواره فیلم زوریخ شده است. همچنین در جشنواره فیلم ونیز ، استکهلم، شیکاگو، مینسک، جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک و ... نیز حضور داشته است. 

مستند «سایه‌های بی‌خورشید» مهرداد اسکویی پس از اولین نمایش جهانی در جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) و کسب جایزه بهترین کارگردانی این رویداد سینمای مستند ، در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر از جمله بیگ‌اسکای آمریکا، مونیخ آلمان، کراکو لهستان، داک‌اِج نیوزیلند، میلینیوم بلژیک،  حقوق بشر ژنو، هلسینکی فنلاند و .. نیز حضور یافته است.

 مسئولان جشنواره ملبورن به دلیل مجازی برگزار شدن این رویداد سینمایی در سال ۲۰۲۰، آن را ½۶۸ دوره این رویداد سینمایی نامیده‌اند.

جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن امسال از تاریخ ۶ تا ۲۳ اوت (۱۶ مرداد تا دوم شهریور) به صورت آنلاین در کشور استرالیا برگزار می‌شود.